От днес почти всички реклами, базирани на Flash, ще се блокират от браузъра Chrome, съобщиха от Гугъл.
Рестрикциите се предприемат от компанията с цел да се подобри качеството на услугата за потребителя. Според информацията на NetMarketShare браузърът на Гугъл има около 28% пазарен дял, което го прави вторият по популярност.
"Повечето Flash реклами, качени в системата на Chrome за реклами AdWords, ще се конвертират автоматично в HTML5", уточняват от Гугъл. Освен това е предоставена възможност за рекламите, които не могат да бъдат преформатирани автоматично, това да се прави ръчно.
Важно е да се уточни, че Flash е система за интерактивно уеб съдържание, която се превърна в стандарт още при появяването си през 2000 година. Тя обаче съкращава сериозно живота на батерията и бави работата на устройството, на което се използва. Това е така, защото системата използва голям ресурс изчислителна сила. Flash обаче има сериозни пропуски в сигурността, което от своя страна пък създава риск за информацията на потребителя.
Apple никога не е поддържал Flash на своите мобилни устройства iPhone и iPad. Наскоро Android също премахна поддръжката на Flash за своите мобилни устройства, като сега тенденцията преминава и към настолните компютри.