Авиокомпаниите дължат обезщетения при непредвидени технически проблеми

летище Софияаерогарасамолет

Авиокомпаниите ще трябва да плащат обезщетения на пътниците, когато техните полети са отменени или забавени поради непредвидени технически проблеми, постанови Върховният съд на Европейския съюз, предаде "Ройтерс".

Делото беше заведено от холандска двойка, чийто полет от Кито, Еквадор, до Амстердам е бил отложено с 29 часа. Компанията превозвач KLM е отказала да плати обезщетение на основание, че техническите неизправности, които са причинили забавянето са били "извънредни обстоятелства".

Според законодателството на ЕС, въздушните превозвачи не са длъжни да плащат компенсации ако отмяната или закъснението на полета се дължи на "извънредни обстоятелства", като лошо време, стачки и политическа нестабилност, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

KLM се позовава на факта, че закъснението е било причинено от технически проблем и е имало нужда от време за доставката на необходимите резервни части. Заради това тя смята, че не е длъжна да изплаща обезщетение, тъй като става въпрос за "извънреден" проблем. Според съда действително някои повреди могат да се приемат за извънредни, но само ако те са извън контрола на превозвача – например фабрични дефекти или повреди в резултат от саботаж или тероризъм.

Съдът е решил, че техническите проблеми, открити при поддръжката или дължащи се на липсата на поддръжка, не са "извънредни". Постановлението гласи, че повредата на части на самолета е присъща на нормалното упражняване на дейността на авиокомпанията и фирмата би трябвало да е подготвена за това.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След скандалите с кметовете на ПП очаквате ли още по-малка активност на следващите избори?

Подкаст