Аudi заяви, че 2,1 млн. от нейните коли в света са оборудвани със софтуера, който позволява на Volkswagen да манипулира количеството на вредни емисии в отработените газове. Около 1,42 милиона автомобила Audi с т.нар. двигатели EU5 са засегнати в Западна Европа, като 577 000 от тях са в Германия и почти 13 000 са в САЩ, посочи говорител на Аudi днес, цитиран от Ройтерс и БТА. Засегнатите модели на Audi включват моделите А1, А3, А4, А5, А6, ТТ, Q3 и Q5, уточни говорителят.
Volkswagen е изпратил писмо на италианските си партньори да прекратят временно и незабавно продажбата на автомобили на концерна, изпитвани по екологичните стандарти Евро 5, пише вестник "Кориере дела сера". Мярката засяга автомобили Volkswagen, Аudi, Seat и Skoda, както и лекотоварни автомобили. Това решение ще засегне около 40 000 автомобила.
Миналата седмица стана известно, че автомобилите на Volkswagen с дизелови двигатели са имали софтуер, с който се занижават реалните показатели за отделените вредни газове при тестване на колите.
Разследване срещу автомобилния гигант започна в Европа, САЩ и Азия. Американското правителство задължи концерна да изтегли 482 000 леки автомобила марки Volkswagen и Audi, от които са продадени в страната през 2009 -2015 година. Компанията е заплашена също така от глоба в размер на 18 милиарда долара.
Volkswagen посочи, че 11 милиона автомобила по света са засегнати и че компанията заделя 6,5 милиарда евро, с които да покрие разходите по скандала. В Германия броят на засегнатите автомобили е 2,8 милиона като не става дума само за леки автомобили, а също и за лекотоварни коли, пикапи и микробуси.
По-рано днес германското издание "Билд ам зонтаг" съобщи, че Германската федерална служба за автомобилен транспорт е поискала в писмо до Volkswagen да разработи план за отстраняване на нарушенията на екологичните норми в автомобилите на концерна. Преди това изданието писа, че германският производител на автомобилна електроника и горивни системи Bosch още през 2007 г. е предупреждавал Volkswagen да не използва доставения от него софтуер за редовни операции по измерване на отработените газове.
Германската прокуратура е започнала разследване на бившия главен изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Надзорният съвет на Volkswagen назначи в петък, 25 септември т.г., ръководителя на спортните модели Porsche Матиас Мюлер за нов главен изпълнителен директор на германския автомобилен гигант. Той смени на този пост Винтеркорн, който на 23 септември подаде оставка заради скандала с манипулираните данни за емисиите на дизелови коли с марката на Volkswagen.
Ръководството е решило временно да отстрани от длъжност шефовете на отделите за изследвания и разработки на леки автомобили в самия концерн, а също така в подразделението за луксозни автомобили Audi и Porsche.