Германия, Англия, Франция са основните и по-големи пазари в Европа, които ще бъдат обхванати от целогодишна рекламна кампания на България по четири водещи паневропейски телевизионни канали – "Дискавъри ченъл", "Евронюз", "Нешънъл джеографик" и "Евроспорт". Само за три месеца – март, април и май, рекламните клипове са били излъчени 673 пъти, като са достигнали близо 190 млн. гледания.
Рекламният проект се финансира по оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 година с близо 6.3 млн. лева, а бенефициент е Министерството на туризма. Идеята е страната ни да привлече повече туристи основно от Централна и Западна Европа, но реклами вървят и в САЩ, и Азия. Първите резултати обаче ще бъдат отчетени през януари 2016 година.
"Благодарение на тази кампания преди няколко месеца "Дискавъри ченъл" обяви България на първо място сред най-желаните туристически дестинации в Европа", заяви ръководителят на проекта Ани Харалампиева. Тя обясни, че рекламната кампания се провежда на три вълни, като първата е започнала през месец март тази година, а последната ще приключи този октомври. Всяка от тях трае по 8 седмици, по време на които всеки ден по три пъти се излъчват туристически реклами на страната ни.
Харалампиева уточни, че времето за рекламиране не е случайно избрано, а е съобразено с периодите, в които се правят резервации за почивки от потребителите.
Част от телевизиите са пуснали като бонус за нас реклами и в сайтовете си. Що се отнася до това колко аудитория е достигната, ръководителят на проекта поясни, че само по време на първата вълна има регистрирани 76 млн. гледания в "Дискавъри ченъл" и 6.5 млн. души от аудиторията на "Евронюз".
Наред с това телевизиите сами са избрали какво и кога да заснемат, спрямо тематиката и аудиторията си. Все пак те са се фокусирали върху българската култура, приключенския туризъм и природата. Всеки от каналите е заснел различен брой клипчета за България, които да бъдат излъчени. Освен това телевизиите излъчват информация за страната ти във всички държави, където разпространяват сигнала си.
На този етап членовете на екипа отказаха да се ангажират с прогнози кога могат да се очакват резултати от рекламната кампания – дали още този зимен сезон или през следващата година. Единият от посочените мотиви е, че сегашният проект е надграждаща рекламна кампания на страната ни на вече проведена такава в периода 2007-2008 година.