За трета поредна година Apple и Google са най-добрите световни марки

най-добри световни марки 2015

Лидерът в консултантската дейност на брандове Interbrand постави за трета поредна година Apple и Google като лидери в годишния си доклад Best Global Brands. Според документа Apple е увеличила стойността на бранда си на 170.3 млрд. долара, което е с 43% повече от миналата година. Брандът на Google, пък е със стойност от 120.3 млрд. долара, като тук също има увеличение, но само с 12%. )От стоте марки в класацията най-голям е ръстът на Facebook с 54% до 22 млрд. долара, но тя е на 23-о място в листата.

"В днешно време, за да успееш на който и да е пазар, не само че трябва да имаш велика бизнес идея, но и да имаш свой собствен бранд", казва в интервю глобалният главен изпълнителен директор на Interbrand Джез Фрамптън. "Всички марки в челната десетка са там поради много добра причина – те или са променили изцяло, или са подобрили начина, по който живеем", категоричен е Фрамптън.

Важно е да се отбележи, че тази година технологичната индустрия доминира в списъка на Interbrand. Така например заедно с Apple и Google технологичните брандове заемат четири от 10-те компании начело на списъка. Нови марки в класацията пък са Paypal, Mini Cooper, Moet Chandon и  Lenovo.

"Променените начини за купуване и продаване на рекламите – заедно с възможността за таргетиране на потребителите въз основа на интересите им, принуждават рекламната индустрия да преразгледа маркетинговите основи, включително брандирането", казват екстретите.

Та трето място в класацията е Coca-Cola, а на четвърто – Microsoft, която измества IBM (бранд за бизнес услуги) на пета позиция. На шеста позиция се нарежда Toyota, следвана от Samsung и General Electric – на 8-ма позиция. Девето място е отредено на McDonald’s, а десето на Amazon (бранд за търговия на дребно).

Интересно е да се отбележи, че след скандала с автомобилите на Volkswagen, автомобилният производител е паднал до 35-та позиция от 31 и е загубил 9% от стойността на бранда си.

Interbrand определя класацията и оценките на брандовете въз основа на различни фактори. Сред тях са приходите на компанията от определен продукт на марката, ролята, която брандът играе при повлияването на решенията на потребителите и лоялността към марката.

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст