Седмица преди местните избори Централната избирателна комисия се сети да направи рекламна кампания, с която да мотивира избирателите да дадат гласа си за кметове и общински съветници и на националния референдум на 25 октомври. За целта комисията е подписала днес два договора за малко над 200 хил. лева без ДДС, с които ще бъдат отпечатани и раздадени листовки и ще бъдат заснети осем клипа.
Първата обществена поръчка е за 168 хил. лева и е за изработване, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали. Става въпрос за седем вида брошури. Една част от тях информира как се гласува, кой има право на глас за общински съветници и за кметове, както и за национален референдум. Друга част от материалите пък са насочени към хората с увреждания и показват как те могат да гласуват в деня на изборите. Търгът е разделен на двете обособени позиции, като и двете са спечелени от фирмата "Мейлбокс" EООД.
Други 44 хил. лева пък отиват в ръцете на "Премиерстудио Плюс" ООД. Срещу сумата компанията трябва да заснеме осем клипа, които да покажат на избирателите как да гласуват за местна власт и на изборния референдума, как изглеждат бюлетините и избирателните списъци, както и как могат да гласуват машинно.