Дълбока тайнственост обвива бизнеса на марката "Джеймс Бонд". Снимки на последния актьор, въплътил се в ролята на непобедимия агент "007" – Даниел Крейг – и подбрани дизайнери на мъжки облекла, които го обличат на екрана, изпълниха страниците на модните списания и блоговете, след като рекламата за най-новата продукция от шпионската поредица – "Спектър", се завъртя с космически обороти.
Продуцентът Sony по правило никога не обсъжда бизнес споразуменията между Бонд и екранните модни марки. На камък ударил и опитът на журналисти от "Файненшъл таймс" да вземат интервю от дизайнера на костюмите на агента – Джени Тимайм, след като станало ясно, че ще има въпроси и за партньорството с модни къщи. Том Форд пък, който отговаря за гардероба на Бонд от 2008-а и е създал костюми в шест стила за "Спектър", включително и на сакото с остър ревер в цвят слонова кост тип Windsor (с цена 2530 англ. лири) и черните вечерни панталони ала O'Connor (850 брит. паунда), "не бил открит за интервю". А английската модна икона Burberry (основана през 1856-а от 21-годишния шивач тогава Томас Бърбъри), ръководеща по военен маниер комуникационната си дейност от централата си в Уестминстър и за която се шушука, че се е погрижила за гардероба на актьора Ендрю Скот в "Спектър", увери, че участието й "не е нещо, което би искала да афишира".
Доколкото всяка крушка си има опашка, част от тази свенливост може да се обясни с конфиденциалния и-мейл, изтекъл чрез "Уикилийкс". Той разкрива подробности от предложения от Sony Electronics бюджет от 5 млн. щ. долара на Даниел Крейг, ако той се снима с новия фирмен мобилен телефон Sony Xperia, плюс други 5 млн. долара за филмовата продукция и ангажимент в размер на 18 млн. долара за рекламна кампания. Това означава, че повече от всякога Бонд е сигурното златно яйце в сферата на продуктовото позициониране. Изтеклата информация от електронната поща на Sony показва също, че "Спектър" струва над 300 млн. долара на продуцентите – почти двойно повече отколкото "Скайфол", за който са похарчени между 150 и 200 млн. долара. Естествено, Sony Pictures не бива да се тревожи за бюджета на "Спектър", ако приходите са поне от порядъка на постъпленията от "Скайфол", достигнали 1.1 млрд. долара.
Що се касае до облеклата на Том Форд, костюм от две части O'Connor се продава на дребно за 2240 брит. паунда, а от три части – за 3390 паунда. И макар че се е сдобил с нови богати клиенти – почитатели на Бонд, Форд реализира по-голямата част от дрехите на агента в ограничени количества. Защото едва ли ще има наплив от киномани, които да похарчат 3390 паунда след прожекциите на "Спектър". Някои дизайнери обаче очакват значителен ръст на продажбите благодарение на филмите за Бонд. Един от тях е Джонатан Джоунс, управител на Crockett&Jones, който се надява на сериозно "увеличение на трафика към фирмения уебсайт", защото ботите Camberley (за 460 англ. лири) са "много разпознаваеми от екрана". А N Peal залага на успешни продажби на кашмирените си пуловери поло (269 англ. лири) и полуполо (199 лири).
Експерти от бранша посочват, че като цяло Бонд на Даниел Крейг популяризира основно английски търговски марки, които са по-истински и по-автентични за неговата интерпретация на агента. И че от 21 "партньорски вериги" по времето на Пиърс Броснън днес броят им е сведен до седем.
Разбира се, тази "скромност" не се отнася за типично шпионските "аксесоари" на "007" – оръжията, колите и часовниците. Въпреки че не може да се твърди със сигурност, Бонд като че ли се е разделил с верния си Walther PKK и го е заменил с деветмилиметровия полуавтоматичен пистолет Heckler&Koch VP9. Това поне се вижда от рекламите, на които Даниел Крейг е с новото оръжие с цена 719 щ. долара – доста повече от струващия 429 долара Walther PKK. Според мълвата предпочитанията на "007" са се сменили, след като германското правителство – най-едрият клиент на Heckler&Koch, е отстранило компанията като главен доставчик на германската армия с мотива, че използваният почти 20 години модел G36 не стреля точно в горещо време. След като разривът с германските военни стана публично достояние, книжата на регистрираната в Оберндорф фирма потънаха до най-ниските си за последните три години котировки.. Предстои да видим дали евентуалното участие в "Спектър" ще възстанови загубените приходи и репутацията на Heckler&Koch.
Последните любими коли на Бонд са Aston Martin DB10 и Jaguar C-X75. От модела DB10 са били произведени съвсем малък брой и те не се предлагат за публични продажби. Ако все пак бъдат пуснати на пазара, цената им ще е около 500 хил. щ. долара, а за "ягуара" ще трябват 1.2 млн. долара.
Часовникът Omega Seamaster, който Бонд носи вече 20 години, се появява и в "Спектър". За първи път обаче ограничени бройки Spectre Seamaster 300 се пускат за продажба и на широката публика на цена над 6 хил. щ. долара всеки.