До края на годината земеделците избират как да бъдат облагани доходите им

Едрото земеделие помогна на големите агрохолдинги да увеличат консолидираните продажби.

До края на годината регистрираните земеделски стопани имат право да избират реда за облагането на доходите от дейността им през 2016 година, като физически лица или като еднолични търговци. За това напомня Националната агенция за приходите. 

В случай, че изберат облагането да е по реда, предвиден за едноличните търговци (с данък върху годишната данъчна основа), трябва да обявят това пред данъчните до 31 декември. Така обаче те поемат задължението да прилагат същия ред в продължение на следващите поне пет години.

Правото на избор за облагане с данък върху годишната данъчна основа се упражнява чрез еднократно подаване на декларация по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ в срок до 31 декември на предходната година. Веднъж подадена декларацията важи за целия петгодишен период, през който лицето е избрало да се облага по реда, предвиден за едноличните търговци.

За 2016 срокът за подаване на декларацията по чл. 29а, ал. 4 от ЗДДФЛ е 31 декември 2015 г. Образецът може да бъде намерен на сайта на приходната агенция www.nap.bg и в офисите за обслужване на НАП в цялата страна.

Декларацията се подава лично от земеделския стопанин или негов упълномощен представител в местния офис на Агенцията по постоянен адрес на физическото лице. Декларацията може да се подаде и чрез пощенски оператор.

Повече информация за попълване на декларациите и за плащане на дължимите данъци клиентите на НАП могат да получат на телефона за информация 0700 18 700 на цената на един разговор.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкаст