Лентички до дупка!

Бойко Борисов

Мераците на управляващите да режат лентички не секват дори и в самия край на годината. Във вторник (29 декември) премиерът Бойко Борисов отново "строи" министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова и на транспорта Ивайло Московски, както и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров за откриването на околовръстното шосе на Монтана.

"Имаше огромно забавяне при реализацията на този обект, но в крайна сметка успяхме буквално за една година да приключим строителните дейности по него и днес да го въведем в експлоатация, за което благодаря на пътната агенция, строителите и всички заинтересовани страни", заяви Павлова. 

Проектът наистина хвана последния влак, за да приключи навреме. Той бе финансиран по старото издание на оперативната програма "Транспорт", разплащането по която приключва в края на 2015-а. Договорът за строителството бе за 46.57 млн. лв., а  изпълнител – обединението "Обход Монтана", в което участват "Трейс Груп Холд" АД – София, и "Пи Ес Ай" АД – Стара Загора. 

Според първоначално сключения контракт трасето трябваше да е готово в края на 2014-а, но реално неговото изграждане започна едва през май 2015-а. Общата му дължина е 12.45 км, то е с параметрите на скоростен път и на него има четири пътни възела и 11 големи съоръжения – мост над река Огоста, седем подлеза, два надлеза и надлез над жп линията Бойчиновци – Монтана – Берковица.

Околовръстното шосе на Монтана е част от маршрута на европейския транспортен коридор ІV и е отсечка от участъка Видин – Ботевград. По първокласния път се осъществяват транспортните връзки между Румъния, България и Гърция. С пускането на втория мост над река Дунав при Видин – Калафат това направление се използва все по-интензивно.

Също на 29 декември министрите Павлова и Московски пуснаха за движение и реконструираните 15.4 км от третокласния път Мадан – Златоград – Бенковски, като на откриването присъства и членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Илиана Захариева. Шосето е единствената връзка към Златоград и околните населени места. То бе основно ремонтирано със средства от програмата "Европейско териториално сътрудничество Гърция – България 2007-2013", която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие (85%) и националния бюджет (15%). Изпълнител на обекта бе "ПСТ Груп" срещу 10.649 млн. лева.

Рязането на лентички продължи и на 30 декември с откриването на 13 км от Северната скоростна тангента. Ще бъде пуснато движението по отсечките между булевардите "Ботевградско шосе" и "Лазар Михайлов" и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16. 54 км, като изграждането ще струва 180 млн. лв. с ДДС.  Изпълнител е консорциумът „ХПВС-ССТ“, в който влизат "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД. Малко по-късно официално ще бъде открит и първия участък на Западната дъга от Столичното околовръстно шосе, нищо че бе пуснат още преди местните избори през октомври. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст