Мераците на управляващите да режат лентички не секват дори и в самия край на годината. Във вторник (29 декември) премиерът Бойко Борисов отново "строи" министрите на регионалното развитие Лиляна Павлова и на транспорта Ивайло Московски, както и председателя на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров за откриването на околовръстното шосе на Монтана.
"Имаше огромно забавяне при реализацията на този обект, но в крайна сметка успяхме буквално за една година да приключим строителните дейности по него и днес да го въведем в експлоатация, за което благодаря на пътната агенция, строителите и всички заинтересовани страни", заяви Павлова.
Проектът наистина хвана последния влак, за да приключи навреме. Той бе финансиран по старото издание на оперативната програма "Транспорт", разплащането по която приключва в края на 2015-а. Договорът за строителството бе за 46.57 млн. лв., а изпълнител – обединението "Обход Монтана", в което участват "Трейс Груп Холд" АД – София, и "Пи Ес Ай" АД – Стара Загора.
Според първоначално сключения контракт трасето трябваше да е готово в края на 2014-а, но реално неговото изграждане започна едва през май 2015-а. Общата му дължина е 12.45 км, то е с параметрите на скоростен път и на него има четири пътни възела и 11 големи съоръжения – мост над река Огоста, седем подлеза, два надлеза и надлез над жп линията Бойчиновци – Монтана – Берковица.
Околовръстното шосе на Монтана е част от маршрута на европейския транспортен коридор ІV и е отсечка от участъка Видин – Ботевград. По първокласния път се осъществяват транспортните връзки между Румъния, България и Гърция. С пускането на втория мост над река Дунав при Видин – Калафат това направление се използва все по-интензивно.
Също на 29 декември министрите Павлова и Московски пуснаха за движение и реконструираните 15.4 км от третокласния път Мадан – Златоград – Бенковски, като на откриването присъства и членът на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Илиана Захариева. Шосето е единствената връзка към Златоград и околните населени места. То бе основно ремонтирано със средства от програмата "Европейско териториално сътрудничество Гърция – България 2007-2013", която се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие (85%) и националния бюджет (15%). Изпълнител на обекта бе "ПСТ Груп" срещу 10.649 млн. лева.
Рязането на лентички продължи и на 30 декември с откриването на 13 км от Северната скоростна тангента. Ще бъде пуснато движението по отсечките между булевардите "Ботевградско шосе" и "Лазар Михайлов" и от Околовръстния път до пътя за Требич. Общата дължина на тангентата е 16. 54 км, като изграждането ще струва 180 млн. лв. с ДДС. Изпълнител е консорциумът „ХПВС-ССТ“, в който влизат "Хидрострой" АД, "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД, "Пътстрой Бургас" ЕООД и "Водстрой 98" АД. Малко по-късно официално ще бъде открит и първия участък на Западната дъга от Столичното околовръстно шосе, нищо че бе пуснат още преди местните избори през октомври.