Три турски държавни банки подкрепят проправителствени медии с десетки милиони турски лири под формата на реклами, като в същото време не поместват реклами в критични към правителството медии, съобщи в. „Джумхуриет“. Според изданието три държавни банки – „Вакъфлар“, „Зираат“ и „Халк“ – допринасят най-много за приходите от реклама на проправителствени вестници и телевизионни канали през последните пет години, макар популярността на тези медии да не е висока. В публикацията е посочено, че бюджетът за реклами на държавните банки през последните пет години е възлизал общо на 1 млрд. лири и че по-голяма част от тези пари са отишли в касите на проправителствени медии. Сред тях „Хюриет“ е посочил „Сабах“, „Стар“, „Йени Шафак“, „Акшам“, „Гюнеш“ и други всекидневници.
Сред телевизиите са откроени „Юлке ТВ“, „ТВНет“, „360ТВ“, „34 ТВ“ и др. В коментар пред „Хюриет“ Левнт Гьок, председател на парламентарната група на най-голямата опозиционна Републиканска народна партия каза, че е проверил балансите и одитите на проправителствените медии, които те са изпратили на Асоциацията на турските банки през последните години и е открил, че че общо рекламният бюджет на споменатите три турски банки за последните пет години е 1,032 млрд. турски лири.
Гьок уточнява, че за споменатия срок банките са похарчили за реклама парите си както следва: „Халк“ – 514,5 млн., „Вакъфлар“ – 270,4 млн. и „Зираат“ – 247 млн. лири. Депутатът определя това като създадена от правителството „Схема Понци“, при която държавни банки дават огромни суми пари на проправителствени медии и нито стотинка на критични към властта издания.