Метрото тръгва с пари от хазната

На 20 юни от 13

Добре шлифованият по време на управлението на Бойко Борисов прийом големите транспортни проекти да се финансират авансово от бюджета, докато дойдат европейските средства за тях, отново влиза в сила. На заседанието си през седмицата Министерският съвет реши да отпусне пари за изграждането на третия лъч от столичното метро – от бул."Владимир Вазов" до  ул. "Житница". Така, преди да дойде зеленият сигнал от Брюксел, строителството на подземната железница може да започне, като очакванията са първата копка да бъде направена до края на този месец. То ще се извършва от четири консорциума, които бяха избрани през миналата година и ще строят едновременно. 

Тунелът ще бъде прокопан срещу 195.2 млн. лв. от обединението "ДВУ", в което влизат турската фирма "Доуш" и българските "Виа Конструкт Груп" и "Ултрастрой". Консорциумът "Метро строителство" ще изгражда участък от 3 км с две метростанции от бул."Владимир Заимов" до "Орлов мост" с цена от 75.5 млн. лв. без ДДС. В него влизат "Трейс груп холд", "Евроалианс" и "Инжпроект". Продължението през центъра на София е поверено на "Метро Билд център" срещу близо 94 млн. лв. без ДДС. Джойнт венчърът, в който са пет български компании – "Джи Пи Груп", "Станилов", "Интер Про", "Биас-М" и "Старт Инженеринг", ще се заеме с отсечка с дължина 2 км, преминаваща под бул."Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", до кръстовището на бул. "Прага" и ул."Георги Софийски", заедно с три нови станции. А последната и най-лека отсечка от 2 км с две метростанции – до пазара "Красно село", с цена от 47.7 млн лв. без ДДС, спечели обединението "Метро 3 2014". В него влизат три български фирми: "Монолит София", "Балканстрой" и "Балканстрой София".

Първоначално ще бъдат изградени основите на спирките на метрото, ще се укрепят изкопите и ще се постави покривната плоча, за да се осигури възможност за безпрепятственото преминаване на машината, която ще копае тунела. След това ще бъдат положени релсите и ще се премине към довършителните работи. 

Вече е подписан и договор за доставката на 20 нови мотриси за третия метродиаметър. Победител в наддаването стана консорциумът "Симетро София" ("Сименс България", "Сименс Австрия" и полската Newag), който предложи най-ниска цена за влакчетата – 418 млн. лева.

Със спестени пари от проведените търгове пък ще се се изгради още една метростанция на кръстовището на ул. "Батак" и "Брацигово", както и подземен тунел с дължина 630 м., който ще преминава под моста "Чавдар" и ще стига до националната железопътна мрежа. Тази връзка ще е служебна и ще се използва за доставката на новите метровлакове, за да не се налага те да бъдат разглобявани и отново сглобявани. По нея ще минават и доставките на едрогабаритните резервни части. Прогнозната стойност на обекта е 45 млн. лв., а  срокът за подаване на оферти от кандидатите за изпълнители е до 12 часа на 1 март. До участие в  надпреварата няма да се допускат офшорки, става ясно от изискванията към претендентите.

 

 

Кабинетът определи дирекция "Координация на програми и проекти" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за управляващ орган на програмата "Транспорт" 2014-2020.  Сертифициращ орган по нея става дирекция "Национален фонд" към финансовото ведомство.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст