От началото на декември Комисията за защита на потребителите е извършила 1200 проверки в туристическите обекти на зимните ни курорти. Общо 100 са регистрираните нелоялни практики и нарушения в качеството на туристическия продукт. Това каза пред БНР председателят на комисията Димитър Маргаритов.
"Това е един сравнително малък процент на фона на общия брой проверки, така че за момента поне може да кажем, че нещата са под контрол. По-големият брой нарушения, които ние сме констатирали, са свързани с известни разминавания в това, което като категоризация трябва да предложи съответния обект и това, което реално се случва. Тоест на потребителите се предлагат услуги с по-ниско качество или пък се спестява важна информация относно цени. Най-често това се случва в менютата на ресторанти и други заведения, в които се предлагат хранителни продукти и напитки", обясни той.
"Стремежът ни е както като контролен орган, така и като орган, който излъчва сигнали за превенция, да стимулираме търговците да бъдат коректни и лоялни и да не допускат сериозни нарушения на законодателството, защото всъщност по този начин и те ще си гарантират повече клиенти, а и потребителите ще бъдат защитени по най-добрия възможен начин", каза Маргаритов.