От 15-и февруари влизат в сила нови правила за търговците в Европейския съюз (ЕС), които продават своите стоки и услуги онлайн. Те ще бъдат задължени в своите сайтове да поставят линк към интернет платформата за решаване на потребителски спорове (ОРС) на Европейската комисия.
Освен това търговците ще трябва да оставят адреса на електронната си поща в своята интернет страница, за да могат клиентите да се свържат с тях при евентуално възникване на спор. Наред с това държавите членки ще трябва да гарантират, че търговците, развиващи дейност в границите на съюза, информират клиентите си за платформата за решаване на потребителски спорове. Идеята е порталът да се използва при възникване на спорове между двете страни.
Според ЕС така ще се осигури по-добра защита на потребителите, които ще могат да научат повече за своите права на платформата. Идеята е да им бъдат спестени разходите по евентуална защита по съдебен ред.