Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз през януари са отчели значителен растеж от 6.2 на сто на годишнa база, съобщи Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA). Активността на автомобилния пазар се оценява като водещ показател за състоянието на икономиката, поради което данните за миналия месец се приемат като положителен сигнал за икономическото положение в Евросъюза на фона на опасенията, че възстановяването от рецесията се случва бавно и трудно. Необходимо е да се отбележи също така, че пазарът се разраства за 29-и пореден месец.
"В целия ЕС са били продадени около 1.061 милиона автомобила. Резултатът е окуражаващ за близкото бъдеще, а възходящата пазарна тенденция остава стабилна", посочват от асоциацията.
Най-добри резултати са отчетени в Италия и Испания, където пазарът е нараснал съответно със 17.4 и 12.1 на сто. В големите европейски държави продажбите на автомобили са се увеличили с 3.9 на сто във Франция, с 3.3 на сто в Германия и с 2.9 на сто във Великобритания.
Двуцифрени ръстове отбелязват производители като Fiat Chrysler, Ford и Opel, докато премиум марките на BMW и Daimler растат съответно с 4 и 8.5 на сто.
Любопитно е и друго – германската автомобилостроителна група Volkswagen, която обединява марките Volkswagen, Audi, Porsche, Seat и Skoda, отчита първо увеличаване (0.8%) на продажбите след скандала "дизелгейт". Продажбите на коли с марка Volkswagen обаче продължават да спадат – с 3.8 процента. Свива се и пазарният дял на концерна от 25.5% през януари 2015-а до 24.2 на сто през миналия месец.