“Шуменско Специално” се връща в автентичната “бомбичка”

Шуменско

По случай 50-годишния си юбилей "Шуменско Специално" се завръща в своя оригинален вид – с емблематичната бутилка "бомбичка" и с вкуса, който помним. Пивото ще се предлага само в малката 0.33 мл стъклена опаковка, която ще е оборотна, т.е. за многократна употреба, както в началото.

"Карлсберг България" се стреми да напомни за легендарния вкус на юбилейното пиво, като  предлага продукта с характеристиките, които са били типични за първата варка на "Бомбичката". "Шуменско Специално" е с 5.2% алкохолно съдържание и 12 ˚P (градус плато). "По случай 50-годишния юбилей "Шуменско Специално" се завръща в стилистиката на 60-те години, от които произхожда. Автентичната бутилка ще е с оригиналния етикет и капачка. Комуникационната подкрепа също е в духа на 60-те години, коментира Теодор Несторов, Бранд мениджър на "Шуменско".

"Заводът ни работи на пълен капацитет и така ще е през целия активен сезон. Ние сме готови да работим дори на трисменен режим на работа, за да посрещнем нуждите на пазара и търсенето на нашите потребители. Инвестирали сме близо 1 млн. лв. в осъвременяване оборудването на завода в Шумен, на поточната линия, както и в новите 0.33 мл бутилки. От 28 март започна дистрибуцията на новото "Шуменско Специално" – първо ще е налично в домашния регион, а скоро след това и национално", разказва Емил Петров, Мениджър пивоварна "Шуменско" в "Карлсберг България".

Интересни факти за "Бомбичката"

  • "Бомбичката" на "Шуменско Специално" се появява за първи път на пазара през 1966 година и постепенно се превръща в първата национална бира на България.
  • Тя става официалната бира на "Балкантурист" и на БГА "Балкан".
  • През 80-те години "Шуменско Специално" печели пет златни медала и палма от Световната организация по качеството "Монд Селексион".

Преди повече от 150 години люлка на бирената цивилизация в България става Шумен. Началато е било поставено от унгарските емигранти, най-известният сред които е Лайош Кошут. Седем предприемчиви шуменски търговци и чешкият майстор-пивовар Франц Милде създават в Шумен първата бирена фабрика през далечната 1882 година. Майсторът пристига в града през септември същата година и само месец по-късно – на 26 октомври, основава акционерното дружество "Българско пивоварно дружество". Целта му е варене и продажба на пиво на едро и дребно. Първият казан бил наследство от унгарските емигранти в Шумен.

От август 2002 година мажоритарен собственик на "Шуменско пиво" е датският концерн CARLSBERG. Две години по-късно акционерите на пивоварната в Шумен гласуваха промяна във фирмата на дружеството на "Карслберг България" АД. Двата завода – "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво", обединяват ресурси и активи през септември 2004-а под името "Карслберг България".

Carlsberg Group е четвъртата по големина пивоварна компания в света с широко портфолио от марки бира и други напитки. Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред осемте най-успешни марки бира в Европа. Carlsberg Group има над 45 000 служители, а продуктите на компанията се предлагат на над 150 пазара.

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва разнообразие от първокласни бири – националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen. "Карлсберг България" предлага на нашия пазар и сайдерът Somersby в четири разновидности – ябълка, круша, къпина и боровинка.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст