ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Седем визии за новото туристическо лого

лого

Комисията, която трябва да избере  новото туристическо лого на България, преся получените 183 предложения за  графични визии и ги сведе до седем.  Техните автори ще продължат да се състезават в следващия етап на конкурса, обявиха организаторите му от Министерството на туризма.

Повечето от класираните идеи залагат на комбинацията от картина  и типография и отразяват важни за България символи, посочват от туристическото ведомство. Само при една от тях е използвана  шрифтовата символика,  която съдържа в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.

Във второто одобрено предложение се наблюдава ярко присъствие на българската шевица. Вдъхновението на автора е дошло  от древния български знак "маказ“, който е елемент и от българската фолклорна носия и килимарството. За логото е избран този етап на маказа, който символизира "народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.

Препускащият кон като символ на свобода и волност в тракийската и прабългарската култура е централен образ в третото предложение.

Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява пластовете на българската култура и история чрез стилизираната роза, поставена като основен елемент в четвъртата одобрена визия.

Петото предложение включва четирите  елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя. То е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомняща детска рисунка, съобщават от туристическото ведомство.

Основата на шестата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живота, здравето, любовта и благоденствието.

Последната одобрена визия  за ново национално туристическо лого също залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.

Финалният избор на нова туристическа графична визия на България ще бъде направен  в края на април от общественото жури с представители на туристическия бранш, Министерството на туризма, на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции, Българската асоциация на пиар агенциите и медии.

От министерството за пореден път подчертават, че конкурсът не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства.  „Премирането“ на  победителя ще дойде от това, че той ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лева.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избори 2 в 1 са добра алтернатива за страната?

Подкаст