Инсталацията "Плаващите кейове" на Кристо Явашев беше закрита. Само за 16 дни тя бе посетена от над 1 200 000 души, които искаха да ходят по вода.
Плаващата оранжева конструкция в италианското езеро Изео е посетена средно по 72 000 души на ден. Уникалната пешеходна пътека бе с дължина 3 километра, ширина 16 метра, и свързва островите Монте Изола и Сан Паоло с брега. Инсталацията струва 16 милиона евро и беше финансирана с продажбата на рисунки и подготвителните проекти.
Вчера се проведе флашмоб, кръстен Христос по Кристо, а идеята бе да дойдат хора, дегизирани като Христос, които да ходят по водата.
Според италианската преса творбата на Кристо "Плаващите кейове" е приключила с огромен успех, а посещенията са два пъти повече от очакванията на организаторите.
След приключването на изложбата италиански природозащитници предложиха на Кристо да опакова циментов завод в община Ломбардия.
Докато хиляди посетители от цял свят преминаха от оранжевата пътека, у нас, особено в социалните мрежи, избухна спор дали Кристо прави изкуство. Конфликтът бе запален от изказване на социалиста Александър Симов. "Гледах някакъв захаросан репортаж за новата инсталация на Кристо "Плаващите кейове" в Италия. Вече 10 минути се опитвам да схвана как това минава за изкуство. Творчеството на Кристо е апотеоз на пиара. Опаковка без съдържание. Мегаломания в името на самата мегаломания. Това е култура за консуматори, флирт с глобалния полуидиот, който е чел оттук-оттам, но умира да се чувства значим, умен и възвишен. Инсталации, които нищо не означават, но пък стават медийна дъвка. Мляскане за очите, но нула калории за душата. И в това сигурно нямаше да има нищо лошо, ако не беше това медийно пърхане, тази нагла снобарщина, която настоява производителят на консуматорска баналност да бъде обявен за гений“.