БДЖ иска оптимизация в системата заради липса на пътници

Ще се прости ли БДЖ с новите си мотриси?

През последните години се забелязва намаление на пътникопотока в Българските държавни железници, обяви управителят на "БДЖ – Пътнически превози“ Димитър Костадинов. Този пътникопоток осигурява едва около 20% на приходите, а останалия необходим финансов ресурс са средства от държавния бюджет. 

Намалението на пътниците е с по 8-10% годишно, което налага въвеждането на мерки, за по-ефективното оползотворяване на наличните финансови средства. В момента, заради намаления пътникопоток, много от линиите са крайно неефективни, но за сега според Костадинов не се налага закриването им. По думите му съществуват много гари, за които не е осигурен довеждащ транспорт – те са буквално в полето и пътниците трябва да си повикат такси.

Все още клиенти на БДЖ си остават хората, търсещи евтин вариант за придвижване между градовете.

В един от вариантите за промяна БДЖ предлага да има общи карти за влак и градски транспорт за пътниците към големите градове. Идеята е вече обсъдена със Столична община за основните крайградски линии до Перник и Своге. Тъй като няма вариант да се интегрират информационните системи на градския и жп транспорт, затова единственият вариант остават общите карти.

В друга от мерките за подобрение на ефективността е оптимизация на разписанието на влаковете, като по-голямата им честота да бъде в сутрешните и следобедните часове, когато хората пътуват или се връщат от работа.

Костадинов обявил, че по направлението Пловдив – Димитровград влаковете ще се движат през 40 минути сутрин и следобед, без да се променя техния брой. Тези от столицата до морето ще минават догодина временно през Димитровград заради планираните ремонти по трасето София – Бургас. Това ще удължи пътуването с около 30 мин.

Трудност, която виждат представителите на държавния железопътен превозвач, е че по второстепенните линии влаковете трябва да се движат през кратки интервали, за да станат атрактивни и хората да ги предпочитат пред автомобилите. Необходим е и финансов ресурс над 200 млн. лв.за закупуването на 15 нови влака.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст