Ивайло Тончев, framar.bg: Вярваме в информираното право на избор на всеки наш читател

Ивайло Тончев

Онлайн аптеката "Фрамар" е една от първите три най-големи български уебплатформи в областта на интернет търговията*. Профилирането е ясно – здраве, красота и общо добруване. За повече подробности се допитваме до Ивайло Тончев, директор “Маркетинг и комуникации“ на framar.bg

Да започнем от самото начало – кога стартира онлайн магазинът на "Фрамар" и какви бяха първоначалните цели?

– Тази година ще отбележим осмата година от съществуването на проекта, като началото е просто малък имиджов сайт на аптека, в който като компонент се появява идеята за онлайн магазин. Той стартира плахо, търпи дълго развитие и сега е синоним на понятието „онлайн аптека“ за много българи. Смело можем да кажем, че покрай нашето развитие се появиха платформите на много от колегите, които се опитаха в някаква степен, добре или лошо, да ни копират.

Срещнахте ли някакви пречки в началото?

– Най-голямата пречка в началото беше абсолютното недоверие на хората, което бавно се променя с всяка година. Преди години е било абсурд да си представим, че някой може да направи поръчка и да предплати с кредитна карта. Днес това доверие се заражда, бавно и постепенно. Друга пречка – законовата страна на нещата. С развитието на онлайн бизнеса с хранителни добавки, козметика и OTC лекарства се появи и нуждата от адекватни закони, които да регулират и да направляват подобна дейност, както и да защитават правата на клиентите. Дори и днес има много неща, които са все още неуредени и представляват проблем за клиентите ни.

Коя е успешната формула за превръщане на един онлайн магазин в номер 1? Или казано с други думи: как се става „най-най“?

– Дали сме най-добрите? Надявам се, че такова именно е мнението на клиентите ни. Зад всичко постигнато стои борба, инвестиции в техника, в обучения, в персонал. Зад нас стоят 5-6 хиляди доволни клиенти на месечна база. Това не е малко.

Как се справяте с конкуренцията?

– Ние не виждаме много смисъл да говорим за конкуренция с оглед на това, че всеки може да намери своето лице и да се развива. В един смисъл печели този, който предложи оптималната като качество услуга, като това не винаги е най-евтиният вариант. Предвид спецификата хората търсят сигурност и бързина, както и качество – оригинални продукти. Всичко изброено е налично при нас.

Смятате  ли, че българският потребител вече все по-успешно и трайно се ориентира към онлайн пазаруването?

– Българинът вече смело пазарува онлайн, а ако говорим за нашия сектор, то причините са предимно социални – много населени места нямат дрогерии или аптеки, а доставката с куриер е по-добрата и бърза алтернатива на търсенето на транспорт до първия населен пункт. Предполагаме, че следващият скок в онлайн потреблението на лекарства ще бъде с много вероятното (така смятаме) законово решение в полза на легална търговия с лекарства по лекарско предписание. Въпреки многото въпроси това е нещо, което ще промени изцяло този пазар. Представете си само, че има шанс то да намали цената и да регулира доставките през планиране.

Кои са най-купуваните категории продукти онлайн при вас? Как си обяснявате интереса?

– Номер едно са хранителните добавки, винаги следвани от медицинските изделия. До голяма степен хората търсят специфични артикули, които не могат да намират в по-традиционните като зареждане аптеки. Следващата категория са лекарствата без лекарско предписание и козметиката, където пък акцент са скъпите и оригинални бутикови марки. Ако коментираме предназначението, топартикулите са в областта на ставните заболявания, възстановяване и подмладяване, сексуалните стимуланти и репродуктивните проблеми, имунитет, отслабване, кръвно налягане. Така представено, потреблението на тези продукти добре описва картината на социалнозначимите заболявания и проблеми в България.

Какви ще бъдат новостите в сайта framar.bg до края на 2016 година?

– Съвсем не подценяваме и работата ни върху другите раздели на сайта, като скоро планираме да завършим интерактивни тестове за проверка на здравословното състояние – онлайн консултант, много силна програма за лоялност в онлайн магазина, много видео и интересни статии както винаги. Вярваме, че нашата основна цел е да дадем информирано право на избор на всеки наш читател, без значение дали купува, чете, или търси отговор на своите въпроси. Благодарим ви за подкрепата!

*Данни на Гемиус, месец май, 2016 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст