откраднати автомобили

06.05.2015 | 10:00

по статията работи: econ.bg

Данните на КФН за миналата година показват 311 млн. лв. по автокаско

През миналата година застрахователните дружества са изплатили близо 100 млн. лв. заради откраднати автомобили, изчисляват от бранша. Според изчисленията на Комисията по финансов надзор (КФН) общо 311 млн. лв. са били по автокаско, което бележи увеличение с 60 млн. лв. за разлика от 2013 г. В тези случаи около 30 на сто са свързани с щети заради кражба. 

Данните на полицията показват, че за миналата година са били регистрирани 3625 посегателства при 3565 за миналата година, което отчита ръст от 1,75 на сто. Статистиката на МВР обаче не е съвсем точна, тъй като в някои от случаите автокрадците искат откуп от собствениците в размер между 5000 и 10 хил. лв., а това не се отчита в изчисленията.

Застрахователи обясняват, че се посяга не само на нови луксозни коли, но и на по-стари и евтини, допълва в-к "Преса". По техни данни от началото на 2015 г. има бум при случаите точно с автомобили по-нисък клас.

 

 

Най-крадените марки автомобили в България са „Фолксваген”, БМВ, „Ауди”, „Мерцедес” и „Тойота”. Това показват данните на МВР за 2015 година, които затвърждават тенденцията, че апашите у нас предпочитат най-вече немските возила.

След решението през 2012 г. да се свалят стикерите на застрахователните компании от прозорците на возилата автокражбите у нас бележат постоянен ръст, отчитат още криминалисти. През 2013 г. в страната са били регистрирани 3565 посегателства, през следващата година – 3626, което е с 1,74% повече. А миналата година пък има регистрирани още повече – 3640 автокражби. В същото време разкриваемостта на тези престъпления е изключително ниска – едва 10%, сочат анализите на Националната полиция. Бум на посегателства има и от началото на тази година, въпреки декларираните намерения на МВР да внедрява полицаи под прикритие в автобандите.

Според разследващите апашите продават крадени по-стари модели джипове и коли на автоморги и магазини за авточасти на цени между 600 и 3000 лв. Макар и все по-рядко, новите скъпи лимузини и всъдеходи се изнасят по две направления – за бившите съветски републики или по стария канал от Турция към Сирия, Ирак и други държави от Арабския свят. Съществуват подозрения, че по тези канали откраднати у нас скъпи коли стигат до джихадистите от „Ислямска държава“ и сродни терористични организации. Преди време в световния видеообмен се завъртяха кадри от провинция Дамаск, на които се виждаше автомобил със софийска регистрация с разстреляни в него сирийски бунтовници.

80 процента от кадените возила са на възраст над 10 години и са за авточасти. Те се продават в морги за коли, магазини втора употреба или в интернет сайтове.
Полицията не може да спре незаконната търговия. В случай, че криминалистите се натъкнат на двигател  с изтрити номера, търговците вадели документи, че е внос от Италия или че е купен от сайт в интернет.

 

 

Нова схема за реализиране на бързи пари от крадени автомобили набира скорост в България, съобщи потърпевш нашенец, преминал през куп проблеми, докато издирва откраднатата си кола.
Автокрадците се оказаха много изобретателни и намериха начин хем да прибират пари, хем рисковете от това да бъдат хванати да са изключително малко. Схемата е елементарна и включва три етапа. На първия етап автокрадците намират скъпа луксозна кола, чиято застрахователна стойност е над 50 000 лева и я задигат. При сегашните технически възможности и умения на автомафията това не е сериозен проблем.
Вторият етап е на застрахователите. При застрахователна стойност на дадения автомобил 60 000 лева, те ще трябва да заплатят цялата сума след като търсенето на колата приключи. Знаейки ,че имат около месец-два, застрахователите се свързват с детективска агенция, която работи по схемата и съобщават данните на откраднатата кола.
Третият етап е общо действие на двете засегнати страни. Агенцията намира колата, договаря се с крадците и получава от застрахователя 13% от застрахователната стойност. В посочения пример това са 7800 лева. Три процента от сумата остават за агенцията, останалите 10- за крадците.
След като пътят на парите приключи, колата се оставя на произволно място и се съобщава на застрахователя къде е. Така всички са доволни-крадците прибират 6000 лева без да се излагат на някакъв сериозен риск, застрахователя си спестява 52 200 лева, собственикът получава колата си.
Според ужилени застрахователи, пожелали анонимност, сумата, която крадците прибират по тази схема е между 4 и 5 милиона лева годишно. В повечето от тези случаи, няма намеса на полиция, нито прокуратура, всичко минава гладко и нещата приключват от месец до три месеца след задигането на колата. /БЛИЦ  

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст