Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство срещу старозагорския производител на месни продукти „Градус-1“. Инспекторите ще проверяват дали рекламата на кренвиршите "Аз ям“ не е заблуждаваща.
Проверката на КЗК е образувана след постъпил сигнал на потребител в Националния съвет за саморегулация – неправителственото сдружение на рекламодателите и комуникационните агенции. Етичната комисия на съвета вече е постановила, че въпросната реклама може да заблуди потребителя и така да повлияе на решението му за покупка.
Изразите в рекламата внушавали, че рекламираният продукт е произведен 100% от свинско месо, като се премълчава информацията, че в състава му има и други елементи като птича кожа, механично сепарирано пиле и др. Така поднесеното послание създава в потребителите погрешно впечатление, че въпросните кренвирши са произведени от свинско месо и навежда на мисълта за прикриване на същинската характеристика на продукта, пише в решението на етичната комисия. От събраните данни досега антимонополният орган е преценил, че има достатъчно съмнения за извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията, изразяващо се в недобросъвестна търговска практика.
От "Ogilvy Sofia" – рекламната и PR агенция на кампанията "Аз ям" съобщиха пред "БАНКЕРЪ", че съдържанието на рекламата е коригирано още през май в съответствие с препоръките на Етичната комисия на Националния съвет за саморегулация и на практика проблемът вече е решен.