Bugatti Chiron 2017 – върхът на суперколите

клм

Bugatti Chiron 2017 планира да остави 99.99% от хиперавтомобилите да му дишат прахта. Автомобилният бизнес вижда за пръв път подобно „чудовище“ – 1500 конски сили, произведени от 8-литров, 16-цилиндров двигател с четири турбокомпресора и 1180 нм въртящ момент! Така че настъпването на педала означава епично ускорение, а от Bugatti твърдят, че новият Chiron ще достига максимална скорост от 420 км в час. В света има няколко писти, където това може да се случи, въпреки че много малко от „печените“ шофьори биха се решили на този подвиг. Задвижването на четирите колела също е невиждано досега – чрез седемскоростна автоматична кутия с двоен съединител. Разбира се, всичко уникално си има своята цена, а в случая тя е точно 2.6 млн. долара за всяка от 1500-те бройки, които ще бъдат произведени. Между другото, 200 от тях вече си имат нови собственици.

Ако направим паралел с останалите суперколи – Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, или McLaren P1, заключението е едно – те са по-бавни, по-малко комфортни и по-евтини, което си е недостатък в луксозния сегмент. Bugatti с пълно основание може да се „перчи“ с творението си, защото е подобрена версия на перфектния Veyron. Ако се разпънат на дължина всички нишки от карбон-фибър, вградени в купето, ще надхвърлят 10 пъти разстоянието между Земята и Луната. По-леката структура по нищо не отстъпва на тази на състезателните прототипи. Може да ви прозвучи кощунствено, но и стайлингът на Chiron е значително по-привлекателен от този на предшественика му.

Красивата C-образна форма, вградена във всяка страна на корпуса, е реплика на артдеко шедьоврите на Bugatti – Type 57 Atlantic и Atalante, които направиха фурор през 30-те години на ХХ век. Решетката на предната броня е във формата на подкова, украсена е със сребърна емблема и е оградена от четириядрени LED фарове. В аеродинамиката има множество новинки – хидравличен дифузьор, предни сплитери и заден спойлер (крило), който може да се прилепя плътно към купето и да остава невидим. Шасито е напълно гладко, като изключим NACA дюзите, осигуряващи глътка въздух за охлаждане на двигателя, на трансмисията, както и на задните спирачки.

Bugatti са увеличили броя на режимите на шофиране до пет. Налице са стандартен "EB" автоматичен, Lift за „спящи полицаи“ и други неравности, Autobahn, Handling и Top Speed. Превключването на режимите променя настройките на амортисьорите, на електронното калибриране на кормилното управление, на задния диференциал, активната аеродинамика и контрола на стабилността. Водачът може да избере Lift, EB и Autobahn от бутон на волана, но, както при Veyron, Top Speed изисква включването на отделен бутон за разгръщане на пълния потенциал на автомобила.

Интериорът на Chiron е с изцяло нов дизайн, подчинен на естетиката и изяществото. Блестящо „ребро“ озарява вътрешния гръбнак в центъра на кабината, което според производителя е "най-масивната светлина проводник, използвана някога в автомобилната индустрия". Климатичната система е решена като каскаден водопад от алуминиеви панели, а развлекателните и навигационните функции се изпълняват от два екрана, съпътстващи аналоговия скоростомер. Цялата вътрешна композиция е като невероятно парче скулптура от топавангардист.

Всичко отвътре, което не е покрито от първокласна кожа или моделирано от алуминий, е направено от въглеродни влакна. Аудиосистемата е осигурена от Accuton и може да бъде изработена в унисон с всеки от 31-те различни избора на кожа и осемте опции за микровелур на интериора. Чували ли сте някога за амфитеатърен музикален ефект, излизащ от мека коринтианска кожа? Bugatti разкрива, че във всяка от четирите колони на аудиосистемата е вградена еднокаратова диамантена мембрана, на която се дължи кристалночистият звук.

За почитателите на конспирациите, които са убедени, че правителството ги следи навсякъде, производителят е създал Bugatti-то с "изключително високо ниво на електромагнитна съвместимост", което в превод означава защита от подслушване по най-високите военни стандарти.

Без съмнение Chiron ще накара дори феновете на могъщия Veyron да зяпнат с невярващи очи. Защото става дума за категоричен инженерен триумф и връх в преодоляването на автомобилните лимити.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст