Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), глоби със 119 845 лева заради заблуждаваща реклама модния сайт за „Фешън Дейс Шопинг” ЕООД. Санкцията представлява 0.5% от оборота на предприятието за предходната финансова година. Ведомството се е самосезирало заради промоция за великденските празници под надслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева."
В рамките на образуваното производство било установено, че онлайн магазинът www.fashiondays.bg за периода 25-30 април 2016 г. е предлагал намаление от 25 % на всички продукти при въвеждане на горепосочения код за отстъпка. Обявено било, че промо кодът е валиден за поръчки, надвишаващи 180 лева за първия ден на промоцията и 130 лева за останалите дни. Проучването на КЗК показало, че цените на конкретни продукти от началото на промоцията са значително завишени в сравнение с периода, предхождащ кампанията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления за Великден.
"По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията", посочват от КЗК.
Комисията установила още, че цените на стоките в промоция, дори и след приспадане на отстъпката от 25%, са по-високи, отколкото цените на същите артикули преди промоцията.
Това не е първата глоба, която КЗК налага заради заблуждаваща реклама за промоции на сайт. В края на май антимонополния орган наложи санкция от 4.6 млн. лева на сайта "Емаг" за 15 вида нарушения при провеждането на различни рекламни кампании.