Банките поставиха на фокус дигиталните канали и започнаха да следят дигиталните потребители. Това каза директорът на управление "Алтернативни канали" на "Уникредит Булбанк" Юлиян Влахов по време на конференция на вестник „БАНКЕРЪ“, посветена на темата „Дигиталното банкиране-бъдещето днес“.
По думите му през последните години банките са въвели нова методология на управлението на проекти. "Превърнахме се във високотехнологични компании, които от една страна инвестират в технологии, а от друга работят със стартъп компании', обясни Влахов.
Влахов напомни, че през последните години се появиха се и онлайн банки, с изцяло нов модел на обслужване, където клиентите получават ежедневното си банкиране изцяло дистанционно.
По думите му самите уебсайтове на банките постепенно се превърнаха в инструмент за продажби, интеренет банкирането постепенно прерасна в нещо повече, а мобилното стана масова услуга.
По време на конференцията, подкрепена от "Виваком", "Първа инвестиционна банка" и "Пощенска Банка", че делът на транзакциите, които се извършват електронно от някои банки е достигнал 70-80 на сто.