Частната швейцарска банка "Юлиус Бер" обяви, че служителите, който работят с клиенти, са обучени да разпознават признаците на настъпваща деменция на потребителите като например загуба на памет или повтарящи се странни моменти в поведението им. Целта е да се защитят по-добре здравето и финансовите им активи. Банката е започнала пилотна схема за обучение на персонала преди година и в момента я разширява за всички, които контактуват директно с клиентите.
Инициативата бе огласена публично успоредно с появата на новината, че деменцията е станала водеща причина за настъпването на смърт сред възрастното население в Англия и Уелс. Само във Великобритания над 850 хил. жители страдат от коварното заболяване. СЗО пък оценява общият им брой в световен мащаб на 47.5 млн. души. Обединеното кралство пък очаква броят на заболелите от деменция в страната да се удвои през идните 30 години, което ще "изстреля" свързаните с обгрижването им разходи доста над 50 млрд. паунда.
Въпреки тревожната статистика Европа все още изостава зад Щатите по отношение на обучението на персонала на предлагащите финансови услуги компании да разпознават забавянето на умствената дейност.