Един от всеки трима трима българи ще купи коледните подаръци по интернет. Това показват данните от проучване на картовия оператор Visa. Според него четиридесет процента от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец. Спрямо 2015 г. е отчетен стабилен ръст от 7%.
"Онлайн пазаруването се очаква да нарасне през празничния период със 7% спрямо същия период на миналата година. Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн", съобщи Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.
Проучването показва, че най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки (64%), технологични продукти (39%), почивки (40%) и книги (21%).
Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (45%), големи международни търговци на дребно (20%), други международни онлайн магазини (15%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (21%). Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (62%), богатият избор на категории продукти (62%), наличието на сертифицираща система (43%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (34%).
Изследването открива спад от близо 2% в популярността на наложения платеж, който вече е предпочитан от само 38% от респондентите. Други 22% от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, 8% – с кредитна карта, а 8% използват платформи за електронни разплащания. Това, което потребителите разпознават като предимства на онлайн разплащанията, е, че те са удобни (100%), пестят време (99%), лесни са (99%), не е необходимо физическо присъствие при търговеца на дребно (98%), могат да бъдат осъществени навсякъде, по всяко време (97%) и правят личните финанси лесни за проследяване (90%).
Въпреки че електронните плащания са по-популярни сред възрастовата група 18-35, където 41% от анкетираните пазаруват онлайн месечно, разликата с потребителите на възраст 36-55 е много малка – 38% от тях пазаруват онлайн всеки месец.