Над 600 хил. лв. отиват за дипляни и брошури

Туристическа дипляна

Министърът на туризма Николина Ангелкова, чиято работа  във втория кабинет на Бойко Борисов далеч не предизвика  бляскави отзиви, очевидно е решила да се прослави в последните си дни на този пост.  Въпреки призива на премиера да бъдат спрени обществените поръчки в последните дни на кабинета, туристическата началничка успя да се забърка в няколко скандала. Като се започне от  “тайните” концесии преди Коледа, през бързането да отдаде под наем десетина атрактивни плажа в последните дни, та се  стигне до “гарантиране” на сигурността в бъдещата работа  на министерството с… рекламни брошури и миникомпактдискове и DVD  с видеоклипове. 

Ангелкова успя да “прескочи” разпоредбите на своя началник и сключи два договора за рекламни материали за над 600 хил. лева.

Контрактите са подписани на 5 януари. Дружеството с ограничена отговорност “Разград полиграф”, собственост на Али Пачалиев и на Теодор Ролев, ще преиздаде “тематични брошури и нискобюджетни материали” на стойност над половин милион лева.

Точната цена,  която е вписана в контракта за изработването на дипляните и листовките, е  447 617.50 лв. без ДДС.  Ако съдим по информацията, публикувана  от Агенцията за обществени поръчки, в конкурса са участвали четири фирми, но е спечелила тази, която е предложила най-ниската цена.

Според официалната информация за разградското дружество то е правоприемник на бившата държавна печатница след нейната приватизация. Единият от собствениците – Теодор Ролев, беше кандидат на Демократи за силна България за кмет на Разград през 2015-а. Любопитното е, че той от директор в държавното предприятие през 1998-а се превръща в негов собственик. Бил е общински съветник  в града в периода от 2011 до 2015 година.

Фирма “Разград полиграф” отдавна се е наложила като лидера в този бранш в Северна и в част от Централна България. Основната й дейност е пълноцветен ролен и офсетов печат по технологията “Колд сет”. Собствениците й  отдавна са заявили, че в Разград вече им е “тясно” и имат планове да разширят дейността си.

Очевидно тези им намерения не са безпочвени. Името на фирмата се открива и в Националния концесионен регистър – като концесионер на… язовир "Островче".

И ако в този случай се търси  истинска печатарска фирма, няма как да не породи недоумение  изборът на изпълнител за  втория,  подписан от Ангелкова контракт. Това е  столичното дружество “Пропаганда” ООД, регистрирано на централната улица “Московска”. То е собственост на Добромир Дочев и Климент Климентов. Справка в информационната система “Дакси” показва, че от създаването си до днес в него осигурените лица са… две. А от финансовите му отчети, публикувани в Търговския регистър, трудно може да се направи изводът, че фирмата има сериозни икономически резултати. Сега обаче точно тя е избрана да “преиздаде” и “достави” миникомпактдискове и DVD дискове с видеоклипове, които туристическото ведомство е поръчало. Стойността на договора е  67 056 лева. А  името на Климентов  не за първи път се появява  като избраник  на Ангелкова. Фирмата е спечелила и поръчката за изработване на серия рекламни филми за промоция на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация по проект за Тракийското  наследство, който е на стойност над половин милион. Очевидно министър Ангелкова е харесала компанията и е решила да й  направи подарък на изпроводяк.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст