ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

FinTech индустрията с евтини финансови услуги

Пресконференция -  „Развитието на FinTech индустрията в България през погледа на 5 от водещите компании"  Георги Маринов

Голям оборот, в комбинацията с ниски оперативни разходи позволява на FinTech индустрията да предложи евтина алтернатива на част от традиционните финансови услуги, твърдят от бранша.

EPay планиране въвеждането на единна система за

управление на плащанията,

която да изпълнява функциите на EPR и CRM за финансите, съобщи изпълнителният директор на компанията Георги Маринов.

Функцията ще позволи единното и по-лесно управление на разплащанията на юридически лица. Съвместно с MasterCard компанията е разработила и система, която позволява автоматично захранване на сметките на кредитни карти. От няколко месеца работи и системата EPAY-GO, чиято цел е да улесни организаторите на събития като предлага цялостно рекламно представяне – предоставя множество възможности за закупуване на билети, видеострийминг. Новите функционалности ще дадат възможност за обединяване на различни финансови и счетоводни дейности и ще бъдат пуснати за употреба през 2017 година.

"Целта на компаниите от Fintech сектора ще бъде не просто да отговорят на високите изисквания на съвременния пазар, насочен към бързината и цената на услугите, но и да изпреварят очакванията на потребителите и да предложат цялостни решения за евтини финансови услуги. Нашите усилия са насочени именно в тази посока – удобни алтернативи за разплащане, оптимизиране на разходите и оперативен контрол", добави той.

Според данните на компанията към момента фирмите, които ползват алтернативното разплащане на EPay са 2500, а сумите които им се начисляват за превод без значение от сумата са около 15-20 стотинки.

Сред новаторите във FinTech индустрията у нас е и компанията Paysera. Основната услуга, която компанията предлага, са

международни валутни преводи

"Всеки месец компанията бележи ръст в новопривлечените клиенти, като средномесечно за 2016 г. техният процент е около 58%, съответно средномесечният ръст в обема на извършените превалутирания през платформата е около 41%, достигайки 11,8 млн. лева през декември. Тази тенденция води и до положителен ръст на средномесечните приходи на компанията от 71% за изминалата година", сподели изпълнителният директор Paysera България Мартин Богданов.

За 2017 г. компанията подготвя нови продукти и услуги, в това число предоставяне на онлайн разплащания на търговци; физически ПОС терминали за дебитни и кредитни карти, масови плащания, включително комунални и към бюджета, възможност за касово захранване на клиентските сметки. Концепцията на Paysera е да предлага по-евтини, удобни и бързи финансови услуги, обобщи Богданов.

таксите за международните преводи през системата са в пъти по-ниски от банковите – 0.15 евро за фирмените плащания в ЕС и 3.25 евро за превод към САЩ, Великобритания и Китай.

Онлайн платформи като

алтернатива на банките

с по-висока доходност също вече работят у нас. Най-общо казано двете платформи – Klear и iuvo срещат на виртуално, хора които имат пари и искат да инвестират в проекти и тези, които се нуждаят от средства, за да реализират идеите си. 

 В платформата на Klear годишният лихвен процент по заема се определя спрямо риска – той е класиран от A до D. Като лихвата варира от 5.7% до 14.4% годишно. Средният годишен процент на разходите при платформата е 8.7%, при 11.5% за банките. Доходността при инвестирането през Klear варира от 4.7% до 7.7% в зависимост от поетия риск. важно е да се уточни, че този вид инвестиции не се покриват от Фонда за гарантиране на влоговете.

"Klear пусна своята Peer-to-Peer платформа за финансиране и инвестиране в края на 2016 г. и вече има отпуснати кредити за над 1 млн. лв., при средна лихва по-ниска с 20% от тази на банките", заяви изпълнителният директор на Klear Лоик льо Пишу.

"Очакваме FinTech услугите да стават все по-близки на хората, като започнат да се ползват от масовата публика – както във Великобритания, Германия и Франция“, заяви оперативният директор на iuvo group Ивайло Иванов. По думите му все повече компании от традиционните финансови услуги започват да вземат ноу-хау от технологичните, навлизащи в тяхната сфера, най-вече в областта на customer experience, както и на data analysis.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Как ще гласувате на предстоящия местен вот на 29 октомври - с машина или на хартия?

Подкаст