България представи в Берлин проект за римските СПА курорти

изложение

България се представи като част от проекта на ЕС "Култура и СПА. Римските СПА курорти в Европа" по време на международното изложение ITB в Берлин, което е най-голямото в света за този сектор. Събитието се откри от министъра на туризма Стела Балтова, ръководителя на проекта Тобиас Биленщайн и Сийка Кацарова, зам.-председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.

Изграждането в Европа на мрежа от дестинации, които стъпват на опита на древните римляни в използването на лечебните минерални извори, е основна цел на проекта "Култура и СПА. Римските СПА курорти в Европа", заяви Тобиас Биленщайн. Мястото на България е в този проект заради богатството си от минерални извори и културно-исторически забележителности, каза министър Балтова.

Концепцията е разработена от 3 организации – Европейската СПА асоциация, германския туроператор FIT Reisen и компанията Europespa. Започват работа през 2014 г. с национални партньори от Испания, Гърция, Франция, Германия, Италия, Унгария, Румъния, България. Официален партньор от нашата страна е Българският съюз по балнеология и СПА туризъм. Европейският съюз участва във финансирането. Основната идея стъпва на факта, че в много европейски страни съществуват дългогодишни традиции в областта на СПА и балнеологичния туризъм, тези страни имат нещо общо помежду си и това е римската история. Тя е много важна част от европейското културно наследство. Идеята е да се използва тази обща част от историята и в маркетинга, защото тя е определяща за спецификата на някои дестинации. Всъщност съчетаваме СПА туризъм и култура. "Римските СПА дестинации" е също и бранд, поставен на пазара. Всяка дестинация е бранд, което я прави уникална, обясни Тобиас Биленщайн.

Над 260 обекта в България развиват СПА туризъм, подчерта Сийка Кацарова. Една от идеите на проекта е изграждане на мрежа от дестинации. Добре е за град като Кюстендил например да си сътрудничи със свои колеги от Португалия, Франция и Германия и всеки да научи нещо един от друг. В рамките на този проект градовете не се съревновават, а са част от общото наследство. Ако едната година туристът е бил в България и му хареса, на следваща да отиде в Германия, това е идеята.

Проектът има две големи таргет групи. Едната са европейските туристи. Естествено, германците са сред най-активните туристи, това е голям пазар. Има интерес от Испания, Австрия, Швейцария, скандинавските страни. Втората група са туристи от Япония, Китай, САЩ.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст