За максимална дневна квота от 20% при телевизионната реклама се споразумяха членовете на Европейския парламент през седмицата. Според новите правила операторите ще имат възможност сами да регулират периодите на рекламните си паузи, но ще трябва да се съобразят с общия им обем. Също така се въвежда квота от 30% за съдържание на европейски продукции в платформите за видео по заявка като Netflix, HBO Go, Amazon Prime, Mubi, Chili TV и други, като е задължително да се включват продукции на съответните езици на държавите, в които се разпространяват.
Съгласно измененията държавите членки на ЕС биха могли също така да поискат от платформите за видео по заявка да допринесат финансово за развитието на европейските аудиовизуални продукции, като инвестират директно в съдържание или чрез участие в национални фондове. Условието е техният принос да бъде пропорционален на приходите им в съответната страна.
"Увеличаването на квотите за предложения за видео по заявка не гарантира задължително стимулирането на ново европейско аудиовизуално съдържание, но е ясен сигнал за политиката на Евросъюза. Такава квота би трябвало да е постижима и не следва да е в тежест за никого. В същото време искаме да дадем възможност на държавите членки да задължат платформите за видео по заявка да финансират националните филмови фондове, което от своя страна може да стимулира производството на нови европейски творби", заяви докладчикът по темата Петра Камереверт (С&Д, Германия).
На този фон евродепутатите от комисията по култура обсъждат въвеждането на еднакви правила за телевизията и интернет, които да гарантират по-добра защита на децата, гледащи телевизия, споделено видео или уебстрийминг филм. Те призовават за затягане на разпоредбите за закрила на детето и при рекламирането и популяризирането на европейските аудиовизуални продукции. Така например платформите за споделяне на видеоклипове ще трябва да предприемат коригиращи мерки, ако потребителите маркират каквото и да е съдържание като подтикващо към насилие, омраза или тероризъм. За тази цел от тях ще се иска да въведат лесен за използване механизъм, който да позволява на потребителите да докладват за съдържанието и да бъдат информирани за взетите мерки. Предлага се и забрана за рекламиране и позициониране на продукти, свързани с тютюн, електронни цигари и алкохол в детските телевизионни програми и платформите за видеосподеляне.