НАП ще издава повече електронни удостоверения

нап-общо

Над 170 000 удостоверения за дължими данъци ще могат да се издават автоматизирано, съобщават от НАП. 

От 01.11.2016 г. има възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще бъде предоставен от приходната администрация и на банкови институции, нотариуси и общински власти.

В момента представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения към НАП се изисква от 97 нормативни акта, като документите се предават на обществени и частни организации. Приходната агенция издава и близо 400 000 удостоверения годишно за дължими данъци.

Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите.

От НАП допълват, че предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и нотариусите, за да се уточнят техническите параметри на обмена на информация.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст