“Карлсберг България” най-бързо расте на бирения пазар

Карлсберг България пуска за първи път в България нов вид естествено мътен сайдер с натурални частици плод. Somersby Apple Blend

В разгара на летния сезон и след първата половина на годината "Карлсберг България" отчита по-добро представяне спрямо същия период на миналата година. Това стана ясно от анализа на постигнатите резултати през изминалите шест месеца от годината, представен от Деян Беко, изпълнителен директор на компанията.

За първите шест месеца на 2017 година "Карлсберг България" е най-бързо развиващата се бирена компания у нас. Обемът на продажбите й се е увеличил с 18%, а пазарният  дял е нараснал с 4.6 процентни пункта – сравнено със същия период на миналата година. По този начин той е достигнал до 30.3% в обем от общия бирен пазар у нас и заема лидерско място в него за първата половина на тази година. Данните са на агенция Nielsen A/S, която следи развитието на всички компании в бранша.

Основният двигател за възхода на компанията е "Пиринско", което е най-голямата бирена марка на България за първото полугодие на 2017-а и вече исторически една година назад, по данни на същата агенция. "Пиринско" е увеличило обемите си с 14% за първите шест месеца на годината и пазарния си дял с 2.3 процентни пункта и сега то заема 18.3% в обем от пазара на бира у нас.

"Шуменско" е другият основен двигател на ръстовете на компанията, което благодарение на "Бомбичката" направи важен обрат в развитието си през изминалата една година. "Шуменско" успя да достигне 31% увеличение в обемите си, сравнено с полугодието на 2016 година и вече заема дял от 10.1% от българския бирен пазар.

Продуктовото портфолио на "Карлсберг България" включва разнообразие от първокласни бири – националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen. Компанията предлага на нашия пазар и сайдера Somersby в четири разновидности – ябълка, круша, къпина и боровинка.

"В нашето портфолио вече повече от година са най-силният бирен бранд и най-силният сайдер бранд", обобщи Бранимир Братанов, маркетинг директор на компанията. А тя пък продължава да е лидер на пазара на сайдер с марката Somersby, която държи 55.8% в обем и 63.1% в стойност от пазара на сайдери в страната, посочи Братанов.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

На 9 юни ЦИК отчете рекордно ниска избирателна активност. На какво се дължи това, според вас?

Подкаст