Somersby, перлата в короната на "Карлсберг България", е основател на категорията "сайдер" в България. Заедно с това е и новаторът в категорията и винаги поднася на потребителите интересни и неочаквани вкусове. През август брандът напомня на почитателите си за така харесвания и търсен вкус на нар, който през 2015 г. разшири портфолиото на Somersby – сайдер номер едно в България. През втората половина на тази година той достигна 12.3% пазарен дял в обем от общия обем на Somersby. Това показа, че един от основните двигатели зад марката е именно това – да изненадва през всеки сезон с неочаквани вкусове.
По данни на Nielsen A/S за първите шест месеца на 2017 г. Somersby е лидер в категорията на сайдерите с 55% пазарен дял в обем и 64% пазарен дял в стойност.
Тази година Somersby даде старт на платформата "Златни Somersby моменти", чиято роля е да внесе нов прочит на моментите, местата и начините, по които може да се консумира Somersby. С новата лимитирана серия Somersby с вкус на нар всички почитатели на сайдера ще могат да опитат още по-богата палитра от вкусове Somersby. През лято 2017 това ще става и със специално разработени рецепти за сервиране, които ще предложат много нови усещания, водени от неочаквани съчетания на Somersby с билки, подправки, плодове, дори и зеленчуци.
"Златни Somersby моменти" е името на специална програма за почитателите на Somersby, която българският екип на бранда разработи у нас в началото на 2017 година, но ще бъде приложена във всички пазари на "Карлсберг Груп".
Somersby е водещият бранд в категорията на сайдерите от влизането си на българския пазар. Той се предлага у нас в пет разновидности: с вкус на ябълка, круша, къпина, боровинка и сега с лимитираната серия с нар. Продуктовото портфолио на компанията включва разнообразие от първокласни бири – националните "Шуменско" и "Пиринско", международните марки на компанията Carlsberg и Tuborg, чешката Budweiser Budvar, немската пшеничена бира Erdinger и белгийската крафт бира Grimbergen.
"Карлсберг Груп" е една от водещите пивоварни компании по света, с голямо портфолио от бирени брандове и други напитки. Марките Carlsberg, Baltika и Tuborg са сред най-големите бирени марки на Европа. През 2016 година "Карлсберг Груп" продаде 117 млн. хектолитра бира, което се равнява на 35 млрд. бирени бутилки.
Принос за тези успехи има и България. През 2002 г. датската пивоварна група "Карлсберг Брюъриз" придоби 59.4% от акциите на "Шуменско пиво" АД. През следващата година датчаните увеличават дела си с 29.6% до 89% от капитала на дружеството. Две години по-късно с решение на Софийски градски съд се вписва вливане на "Пиринско пиво" АД – Благоевград в "Шуменско пиво" АД, както и промяна в наименованието на дружеството, което стана "Карлсберг България" АД.
В официално съобщение до медиите собственикът на пивоварните в Шумен и Благоевград – Сarlsberg, отчита нарастване на печалбата през първото полугодие на годината най-вече заради повечето продажби на скъпите марки бира и въпреки спада на продадените обеми бира. Оперативната печалба за шестте месеца е нараснала с почти 20% на годишна база до 4.13 млрд. датски крони (652 млн. долара), превишавайки прогнозата на анализаторите, които очакваха тя да стигне до 3.92 млрд. крони.
Българското подразделение на датската компания "Карлсберг България" също отчете добри резултати през периода януари-юни. Продажбите му са нараснали с 18% в обем и пазарният дял достига 30.3% в обем, което представлява ръст с 4.6 процентни пункта в сравнение със същия период на 2016-а.