Макар да сме в средата на програмния период, управляващите тепърва решиха да правят промени в обхвата на заложените за финансиране жп проекти по Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". На практика жп отсечките Волуяк – София – Елин Пелин и Костенец – Септември, както и жп възел Пловдив, отпадат от приоритетите и няма да получат безвъзмездни средства от този инструмент. Причината е, че за тях е било осигурено финансиране от Механизма за свързана Европа. От обхвата на програмата отпада и изграждането на Интермодален терминал в Русе. Причината този път е, че има необходимост от допълнително проучване за развитие на товарните превози по направлението север – юг, което да определи ефективността на такъв тип съоръжение. Именно за тази цел ще бъдат използвани част от средствата по "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Промените предвиждат също така разширение на обхвата на проекта за жп линията Радомир – Гюешево. Към него ще се включи и участъкът София – Перник, така че да се обнови цялото направление от столицата до македонската граница, за да бъдат увеличени реалните ползи от изпълнението му. Припомняме, че това трасе бе включено в подписания неотдавна договор за добросъседство между България и Македония, като срокът за реализацията му е 2027 година.
Изменение ще има и в проекта за реконструкция на гарови комплекси по основната TEN-T мрежа, като жп гара Чирпан се заменя с жп гара Карнобат. В проекта за модернизация са включени още гарите Стара Загора, Нова Загора, Казичене, Искър и Подуяне.