Дигитализацията щурмува застраховането

Евроинс

След като превзе банките, дигитализацията  логично застигна и други, работещи във финансовите сектори. Преди дни у нас заработи застрахователна онлайн платформа, предназначена за клиентите с жилищни и потребителски банкови кредити, за които обичайно се сключва полица "Живот". 

Идеята на сайта www.getoli.bg е да даде възможност на хората лесно, дори през телефон или таблет, да проверят дали предложената им в банката полица е най-изгодната за тях, и ако това не е така – да се възползват от предложението на Oli. Сключването на полицата през сайта не отнема повече от три минути. Тя се получава по имейла, а по куриер за сметка на компанията идва и договорът на хартия за физическия подпис на клиента.  

Въпреки че очакванията са цените на полиците, сключени през Oli, да бъдат значително по-ниски от предлаганите в банковите офиси (заради отпадането на начисляваните такси и комисиони), от застрахователя не изтъкват стойността като най-голямото предимство на дигиталния си продукт.   

"Чрез Oli разходите за застраховката намаляват с до 40 на сто. Знаем, че предлагаме най-добрите цени в България, защото работим независимо от банките и онлайн. Всичко при нас става бързо, лесно, прозрачно и удобно. Без дребен шрифт и формалности", обясни Калин Костов.

"Не цената е най-важна при продажбата на застрахователни продукти, застраховката трябва да защитава клиента възможно най-добре", допълни Кирил Бошов, изпълнителен директор на "Евроинс Иншурънс Груп" и председател на управителния съвет на "Еврохолд". Той разясни, че потребителите трябва да са уверени, че пазарувайки през интернет, те ще имат същите права и защити, каквито и при сключване на хартиената полица, тъй като получават поддръжка от лицензирана застрахователна компания.

Освен при сключване на нов кредит от Oli могат да се възползват и хора с вече отпуснати заеми. Платформата автоматично уведомява банката за промяната на застрахователя и не е необходимо клиентът да го прави на място в банковия офис.

"Не очакваме сериозни затруднения от страна на банките. Може би в началото ще се чувстват малко некомфортно, но ние няма да вземем голяма порция от пазара", обясни Калин Костов. Той изчисли, че от новата платформа ще се възползват около 40-45 хил. от кредитополучателите, като основно това ще са хора, заети в дигиталния бизнес, например IT специалисти или такива, които активно сравняват офертите.

"За година се надяваме да постигнем между 3 и 5% пазарен дял при застраховките живот по кредити", каза Калин Костов.

За момента платформата ще се ползва само за животозастрахователни продукти, като през октомври ще предложи и още една възможност – здравна застраховка за онкологични заболявания.

КАРЕ:

Инвестиция:

Oli е част от инициативата на "Евроинс Иншурънс Груп – Boosts! EIG" за инвестиции във финансово и застрахователно-технологични продукти и модели.
Компанията обяви, че има изграден бюджет от 2 млн. лв. за срок от три години, който е предназначен за финансиране на дигитални идеи в сферата на застраховането. "Дигиталната революция променя цялата финансова и застрахователна индустрия. Чрез партньор като ЕИГ стартъп предприемачите и иноваторите ще имат достъп до активи, финансиране, експертиза и мрежа от ментори и мениджъри със солиден опит в застраховането", обясни Кирил Бошов. Той добави, че компанията  е отворена за всякакви нови предложения и е без значение дали ще финансира 10 проекта по 200 хил. лв., или четири проекта по 500 хил. лева.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След като Конституционният съд се произнесе по казуса с "Величие", ще се увеличи ли доверието в изборния процес?

Подкаст