След като превзе банките, дигитализацията логично застигна и други, работещи във финансовите сектори. Преди дни у нас заработи застрахователна онлайн платформа, предназначена за клиентите с жилищни и потребителски банкови кредити, за които обичайно се сключва полица "Живот".
Идеята на сайта www.getoli.bg е да даде възможност на хората лесно, дори през телефон или таблет, да проверят дали предложената им в банката полица е най-изгодната за тях, и ако това не е така – да се възползват от предложението на Oli. Сключването на полицата през сайта не отнема повече от три минути. Тя се получава по имейла, а по куриер за сметка на компанията идва и договорът на хартия за физическия подпис на клиента.
Въпреки че очакванията са цените на полиците, сключени през Oli, да бъдат значително по-ниски от предлаганите в банковите офиси (заради отпадането на начисляваните такси и комисиони), от застрахователя не изтъкват стойността като най-голямото предимство на дигиталния си продукт.
"Чрез Oli разходите за застраховката намаляват с до 40 на сто. Знаем, че предлагаме най-добрите цени в България, защото работим независимо от банките и онлайн. Всичко при нас става бързо, лесно, прозрачно и удобно. Без дребен шрифт и формалности", обясни Калин Костов.
"Не цената е най-важна при продажбата на застрахователни продукти, застраховката трябва да защитава клиента възможно най-добре", допълни Кирил Бошов, изпълнителен директор на "Евроинс Иншурънс Груп" и председател на управителния съвет на "Еврохолд". Той разясни, че потребителите трябва да са уверени, че пазарувайки през интернет, те ще имат същите права и защити, каквито и при сключване на хартиената полица, тъй като получават поддръжка от лицензирана застрахователна компания.
Освен при сключване на нов кредит от Oli могат да се възползват и хора с вече отпуснати заеми. Платформата автоматично уведомява банката за промяната на застрахователя и не е необходимо клиентът да го прави на място в банковия офис.
"Не очакваме сериозни затруднения от страна на банките. Може би в началото ще се чувстват малко некомфортно, но ние няма да вземем голяма порция от пазара", обясни Калин Костов. Той изчисли, че от новата платформа ще се възползват около 40-45 хил. от кредитополучателите, като основно това ще са хора, заети в дигиталния бизнес, например IT специалисти или такива, които активно сравняват офертите.
"За година се надяваме да постигнем между 3 и 5% пазарен дял при застраховките живот по кредити", каза Калин Костов.
За момента платформата ще се ползва само за животозастрахователни продукти, като през октомври ще предложи и още една възможност – здравна застраховка за онкологични заболявания.
КАРЕ:
Инвестиция:
Oli е част от инициативата на "Евроинс Иншурънс Груп – Boosts! EIG" за инвестиции във финансово и застрахователно-технологични продукти и модели.
Компанията обяви, че има изграден бюджет от 2 млн. лв. за срок от три години, който е предназначен за финансиране на дигитални идеи в сферата на застраховането. "Дигиталната революция променя цялата финансова и застрахователна индустрия. Чрез партньор като ЕИГ стартъп предприемачите и иноваторите ще имат достъп до активи, финансиране, експертиза и мрежа от ментори и мениджъри със солиден опит в застраховането", обясни Кирил Бошов. Той добави, че компанията е отворена за всякакви нови предложения и е без значение дали ще финансира 10 проекта по 200 хил. лв., или четири проекта по 500 хил. лева.