Пуснаха ремонтираната тръба на тунел „Витиня“

тунел витиня

Възстановиха движението в тръбата за Варна на тунел "Витиня" по автомагистрала "Хемус". Непосредствено преди пускането на трафика строителният министър Николай Нанков и представители на агенция "Пътна инфраструктура" направиха инспекция.

Проверката на тунел "Витиня“ на АМ „Хемус“ показа изключително качество на строителството, коментира министърът.

В понеделник – 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните превозни средства над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София – Ботевград.

"Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на ноември и през зимата по АМ „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.
Обновената тунелна тръба на „Витиня“ е изключително модерна за България и оттук нататък, спрямо възможностите на бюджета, и останалите съоръжения в страната ще бъдат приведени в същия вид – с пожароизвестяване, вентилационна система, видеонаблюдение", обясни министър Нанков.

В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.

"Ремонтът се просрочи във времето, но искахме да съчетаем пускането на движението, заедно с това по мостовото съоръжение, което имаше сериозни проблеми от конструктивна гледна точка, обясни регионалният министър и допълни, че целта е била осигуряването на сигурност и безопасност при експлоатация. Искаме АМ „Хемус“ да е сигурна за преминаване, да отговаря на европейските стандарти", подчерта Нанков.

По нея 47 км са само асфалтовите дейности по участъци в лошо състояние След ремонта на десните тръби на тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“, остава да бъдат ремонтирани още шест тръби на четирите тунела по магистралата. Необходим е ремонт и на мостови съоръжения. Поне 220 млн. лв. са необходимите средства. Ако има наличен ресурс, ремонтът може да се направи за две години. Затова толкова бързаме с въвеждането на тол таксите, които ще гарантират наличния ресурс и така няма да сме в тежест на бюджета", коментира министърът.

От думите му стана ясно, че пътният сектор в момента се издържа чрез проекти, финансирани от европейските фондове, заемни споразумения и излишъка в бюджета. Проблемът с финансирането ще бъде решен чрез въвеждането на тол таксите. Ще има по-добър контрол на качеството и разходването на средствата, подчерта Николай Нанков.

Министърът обяви, че процедурата за избор на изпълнител, който да изгради и внедри тол системата, ще приключи през следващия месец, като предстои отваряне на ценовите оферти.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст