Пленумът на ВСС прие резултатите от извършения одитния ангажимент за увереност във ВКС

вкс

Пленумът на Висшия съдебен съвет прие резултатите от извършения одитния ангажимент за увереност във Върховен касационен съд с цел оценка на адекватността и ефективността на вътрешния контрол по отношение на управление на цикъла на обществените поръчки и съответствието с нормативните изисквания и вътрешните правила и процедури при прилагане и изпълнение на сключените договори във ВКС и препоръките за подобряване на дейността.

Пленумът одобри изпълнението на втората препоръка от Таблицата с препоръки към одитния доклад, съгласно предоставената писмена информация „Да се прекрати практиката да се обработва счетоводната информация паралелно в два програмни продукта“, предвид издадена заповед да се преустанови паралелната работа и обработката на  счетоводна информация като се деинсталира единият счетоводен програмен продукт.

Според мнението на одиторите, дейностите от управлението на обществените поръчки – прогнозиране на потребностите от възлагане, планиране, подготовка и повеждане на процедурите, за съхранение и достъп до документите за проведените обществени поръчки и за поддържане на профила на купувача са съобразени с изискванията на Закона за обществените поръчки и ППЗОП, действащи през съответния период. Сключените договори са в съответствие с предвидените в тях условия и ред.

Установените слабости са с нисък стойностен дял в общия обем на разходваните или предвидени за разходване публични средства за нуждите на ВКС от строителство, доставка и услуги, и са следствие на пропуски на предварителния контрол.

Пред Пленума на ВСС председателят на Върховния касационен съд Лозан Панов отчете предприетите действия в изпълнениео на трите препоръки от одитния доклад свързани с актуализиране на Вътрешните правила за реда и организацията за възлагане на обществени поръчки за правилното прилагане на ЗОП; начина за извършване на предварителен контрол, съгласно ЗФУКПС; работните инструкции от СФУК по отношение на отговорните длъжностни лица, както и определяне на длъжностно лице, което да отговаря за съставянето на досието за всяко задължение и/или плащане, превишаващо сумата от 10 000 лв.; контролен лист №3 за проследяване на задължение/разходи над 10000 лв., опис на приложените документи и изплатени суми до изчерпване на поетия ангажимент да се прилага своевременно във финансовото досие.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст