Надзорният съвет на автопроизводителя Volkswagen даде зелена светлина за разходването на 34 млрд. евро, които ще послужат за разработването на електрически автомобили. По този начин компанията иска да оглави и този сегмент, след като вече е лидер при производството на дизелови и бензинови автомобили.
"С одобрението на плана полагаме основите за това, че Volkswagen ще бъде световен номер 1 и в електрическата мобилност до 2025 година“, каза главният изпълнителен директор Матиас Мюлер.
Прогнозираните разходи са значително по-големи от обещанието преди два месеца, че ще бъдат инвестирани 20 млрд. евро в разработването на електрически и автономни автомобили до 2030 година.
На електрическите и автономните превозни средства вече се гледа като на ключов елемент от бъдещото развитие на автомобилостроенето. Но пионерите като Tesla и други производители все още не могат да намерят начин да печелят от тях, основно заради липсата на широко разпространена инфраструктура за зареждане, високите разходи за батерии и недостатъчното разстояние, което може да се измине с тези автомобили, пише Reuters.
Допреди две години, когато се разрази скандала „Дизелгейт, Volkswagen не залагаше толкова на електрическото бъдеще и автономните технологии. Откритата измама, невъзможността на производителите да покриват екологичните изисквания в реални условия и квотите в Китай за електрически коли, промениха нещата. Сега VW си е поставил амбициозната цел до 2030 г. да предлага електрическа разновидност на всеки свой модел автомобил, пуснат на пазара.
Компанията обяви, че общите инвестиции в електрически автомобили и проекти ще достигнат 72 млрд. евро до 2022 г. За да финансира по-големите разходи за електрически автомобили, VW ще съкращава различни разходи и ще използва натрупаните си резерви.