Увеличават гарантирания минимален доход с 10 лева

пари плащане бизнес

Правителството реши да увеличи гарантираният минимален доход с 10 лв. до 75 лева. Промяната влиза в сила от 1 януари 2018 година.

Според властта по този начин ще се подобри системата за социална закрила на най-уязвимите групи. 

Минималният гарантиран доход се използва като база за определяне на границите за достъп до подпомагане и на размера на социалните помощи с цел осигуряване на минимален доход за задоволяване на основни жизнени потребности на лицата съобразно тяхната възраст, семейно положение, здравословно, доходно и имуществено състояние.

Резултатът от увеличението е 15% повишение на размера на месечните добавки за социална интеграция, изплащани по Закона за интеграция на хората с увреждания.

Повишение е предвидено и при месечните и еднократните помощи по Закона за социалното подпомагане и на помощите, регламентирани в Закона за закрила на детето.

С повишаването на гарантирания минимален доход ще се разшири обхвата на подпомаганите с месечни социални помощи, целеви помощи за отопление и целеви помощи за наем на общинско жилище.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкаст