Почти невъзможно е бездомник, който живее в изоставен автомобил, да стане милиардер. Но Джон Пол ДеДжорджия, основател на две компании, е постигнал тъкмо това. По данни на Forbes чистият доход на 73-годишния предприемач е 3.1 млрд. долара, а историята му напомня роман на Чарлз Дикенс.
През 1980-а една от най-успешните днес фирми за продукти за коса – John Paul Mitchell Systems, нямала спонсор и ДеДжорджия, заедно с приятеля си фризьор Пол Мичъл, бил принуден да продава шампоани и балсами "от врата на врата". След две години фирмата успяла да изплати изцяло сметките си. Но основният доход на предприемача идва от втората му компания – Patrón Spirits, която продава над 2 млн. бутилки годишно от висококачествената текила Patrón.
ДеДжорджия не измерва успеха си в долари. Той се радва да сподели състоянието си с онези, които са имали по-малко късмет. Това го мотивира през 2011-а да подпише с Бил Гейтс и Уорън Бъфет The Giving Pledge (Клетвата на дарителите) и да дарява половината от доходите си, за да направи света по-добро място за живеене.
Според ДеДжорджия начинаещите предприемачи трябва запазват оптимизма си – независимо от обстоятелствата: "През цялата си кариера ще получавате откази от хора, които не харесват продукцията ви, компанията ви или самите вас. Ако го знаете предварително, това ще ви помогне да бъдете по-силни=" Неговото становище е, че добрината е нещо хубаво за бизнесмените, защото помагайки на другите те създават бъдещи клиенти и вдъхновяват лоялността на служителите си.