За автомагистрала "Струма" следващата година ще е решаваща. Това отбеляза в последната седмица на декември министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. По силата на ангажиментите ни към Европейската комисия ние трябва да довършим аутобана, за да избегнем санкциите от Брюксел. Сега на дневен ред е Лот 3.3 от Кресна до гр. Сандански, който се строи по-бързо от очакваното. Пътят вече е наполовина готов и се очаква да бъде пуснат с шест месеца по-рано от предвидения срок. В 24-километровия участък са положени над 50 хил. тона асфалт и ако няма непредвидени метеорологични обстоятелства, той ще бъде завършен още през ноември 2018-а, смятат в Агенция "Пътна инфраструктура".
Напредва работата и по големите съоръжения. Между Кресна и гр. Сандански ще има два пътни възела – "Струмяни" и "Сандански", мостове над реките Струма, Злинска, Градешка, Потока, Речичка, Санданска Бистрица, Лешничка, надлез над жп линията София-Кулата, още девет селскостопански подлези и надлези и т. н.
Новост за строителството на автомагистрален участък у нас е изграждането на "Интелигентни транспортни системи". Те включват станции за броене и управление на трафика, за измерване на теглото на превозните средства и др.
Изпълнител на обекта е консорциумът "Струма Лот 3.3", в който участват фирми, познати от други подобни проекти: "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой 92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД. Строителният надзор е възложен на "Пътинвестинженеринг" АД.
Част от "Струма" е и тунелът "Железница" – най-трудният и най-скъп участък.