Министерството на регионалното развитие и благоустройството е възложило на Агенция "Пътна инфраструктура" да изработи подробен устройствен план – парцеларен план, на лот 3.2 на автомагистрала "Струма" между Крупник и Кресна.
Със заповедта се възлага изготвяне на проект, необходим за строителството на участъка, преминаващ през Кресненското дефиле. Става въпрос за общо 24 км път от лявото платно на магистралата в посока към София, както и за обходен път на град Кресна, който е част от дясното платно на аутобана в посока към Кулата. Обходното трасе е с дължина около 5 километра.
Това е най-тежкият участък от магистралата и изграждането му критично закъснява, което пък съдържа реален риск да се наложи България да връща европейското финансиране за цялата АМ "Струма". Кресненското дефиле е защитена зона, поради което има редица ограничения за строителството в района.
Правителството предлага да се запази съществуващия път през дефилето, който да бъде ремонтиран. Приблизителната стойност на целия проект е около 1.2 млрд. лв. и включва строителство, надзор, отчуждавания и т.н. Той предвижда разделяне на двете платна. Лявото платно Кулата – София се намира на няколко километра източно от дефилето. Дясното платно София – Кулата ползва пътя през дефилето с малки подобрения и с габарит 10.5 м, с две ленти и с проектна скорост 80 км/час. То продължава по новия обходен път на Кресна. Километър преди края на лот 3.2 лявото и дясното платно се събират в едно общо, с магистрален габарит с две платна, с по две ленти във всяка посока, и се включва в лот 3.3 – между Кресна и Сандански, който в момента се изгражда.
Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите вече одобри варианта с т.нар. двойно преминаване.
Проектът е от изключително значение за изграждането на автомагистрала "Струма", която ще поеме транзитния трафик по международния коридор Ориент/Източно-Средиземноморски между границите на страната ни (от Кулата до Видин). С решение на Министерския съвет от 2013 г. обектът е определен за национален. По него преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна Европа, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.