Стриптийз клуб в Лас Вегас показа роботи стриптийзьори, за да отвлече част от интереса на медиите и клиентите от Изложението за потребителска елекроника (CES), което се провежда в момента в Града на греха, съобщава CNBC. Роботите в Sapphire Gentleman's Club се въртели на кол под звуците на песни на 50 Cent и Фарел, а на сцената и пода били разпръснати доларови банкноти. Танцьори от плът и кръв, повечето от които облечени в прилепнали, ярки костюми, наподобяващи роботи, правели снимки на металните си колеги.
Роботите никак не приличали на хора. Те били снабдени с охранителни камери вместо лице и посетителите можели да надникнат в металната им вътрешност и жиците, докато се движели нагоре-надолу по кола. Роботите не са резултат от инвестициите за милиарди долари на технологични гиганти, както повечето продукти, показвани на CES. Те са дело на 50-годишния британски художник Джилс Уолкър, който твори с непотребен метал и има страст към създаването на аниматронни роботи. Един от другите му проекти – „Тайната вечеря“, показваше 13 робота, които взаимодействат, седнали на маса.
Уолкър казва, че идеята за роботите стриптийзьори му хрумнала преди повече от седем години, когато забелязал възхода на охранителните камери, използвани като начин за следене на британците по съображения за сигурност. Той бил вдъхновен от идеята за воайорството или наблюдаването на другите за удоволствие и решил да опита да превърне камерите в нещо секси, само по себе си.
„Има предизвикателство. Мисля, че художникът може да иска да нарисува красива жена и да я покаже красива. Аз съм скулптор и исках да направя нещо сексапилно“, споделя Уолкър, седнал на маса в дъното на Sapphire Club, докато роботизираните му творения се въртят на около 9 метра височина. Роботите му се превърнаха в хит и то не само на CES.
Художникът планира да ги дава под наем за корпоративни партита, които обикновено са „пълни с мъже по ризи“. Той нарича роботите си „коледен джакпот“, който помага да си плаща сметките в професия, в която парите невинаги се печелят лесно. Уолкър има известни притеснения за творенията си.