Новите електронни услуги към Имотния регистър и интеграцията му с Кадастралния, които се реализират по европроект за 1,5 млн. лева, представиха във Велико Търново националното и регионалното ръководство на Агенцията по вписванията. Нововъведенията обясни Зорница Даскалова – изпълнителен директор на Агенцията по вписванията и ръководител на проекта. Водещи нотариуси, съдебни изпълнители, брокери, строителни предприемачи от целия регион уважиха дискусията в конферентната зала на великотърновския хотел „Панорама“, на която домакинства регионалният директор на Агенцията Петър Суков, отбелязва великотърновският вестник "Борба".
„Тази дейност е свързана с нормативните промени, които ще засегнат имотния регистър и по-специално поднормативни актове. Целта на проекта е да се подобри качеството на обслужването на гражданите с нови 9 електронни услуги, които ще бъдат факт след приключване на проекта. Удостоверенията за имотните тежести например ще могат да се изискват и получават електронно“, каза Зорница Даскалова.
Регистриране на предстояща сделка заради сигурност на страните по нея, проверка на статут на заявление, автоматично известяване на участниците по сделка на посочен имейл, уведомителни услуги за общините, както и искания за издаване на преписи, са част от новите електронни услуги, които се въвеждат. Различни удостоверения за физически лица, както и такива за имоти и калкулатор на дължимите такси са другите възможности, които вече ще дава имотният регистър.
Системата ще може да се контролира и от ДАНС и МВР за нерегламентирани действия с идеята за превенция на злоупотреби.