Столична община представи новата визия на спирките на градския транспорт. Предвиждат се повече навеси и по-малко реклами. Спирките с навеси ще са почти 1500 или с 300 повече от предишния план.
Четири различни типа спирки ще бъдат построени от концесионерите, които спечелят поръчката на Столична община. Изпълнителите ще имат 2 години и половина за завършване на проекта, съобщи "Дарик".
НЕ-даването на публични средства за нови спирки е в основата на новата визия. Такава е практиката от Лондон и Париж до Белград и Скопие. Още следващата седмица кметът Йорданка Фандъкова ще внесе доклада за спирките за обсъждане в комисиите в столичния съвет.
"Обект на тази процедура са 2610 спирки на градския транспорт, разположени на територията на Столична община", обясни Зафир Зарков – председателят на транспортната комисия в Общината.
На 400 от тези спирки ще има реклами, от които 10 процента са запазени за общината. А 300 ще са новите павильони, но още не е уточнено какво ще може да се продава в тях – сигурна е пакетираната храна. В резултат на тази процедура, очакваните инвестиции, които трябва да се направят, са в размер на приблизително 18 милиона лева, посочи Зарков.