До 2025 г. половина от всички работни места ще изискват висше образование. Европа се нуждае от висококвалифицирани кадри, които могат да развият модерни технологии. Това заяви евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Владимир Уручев пред студенти от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий” – филиал Враца в рамките на публичната лекция „Европейски перспективи – образование 2030”.
„За съжаление, около един на всеки пет млади хора в ЕС не достига базово ниво, на което е в състояние да се справя със задачи и да си намери работа. По данни на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) държавите членки са се отдалечили все повече от критериите за основни умения”, сподели Уручев и изтъкна факта, че европейците не попадат в челните класации по образование, а тях ги заемат страни от Източна Азия.
Евродепутатът подчерта и необходимостта от цифрови и предприемачески умения.
„До 2030 г. 90 % от работните места ще изискват известно ниво на дигитални умения. Към момента само 56 % от европейците имат основни дигитални умения, 44% са извън този дигитален свят. Това се отразява на тяхната работа, доходи и в социалната сфера. Ето защо трябва да се преподават цифрови умения на младите хора”, бе категоричен Уручев. По думите му всеки има свой потенциал, а учителят има за задача да развие този потенциал.
Уручев представи няколко инструмента за самооценка и общоевропейски платформи, сред които е-Twinning, SELFIE, като насърчи присъстващите да участват в тях максимално, за да се запознаят с най-добрите практики, постиженията и пътя, по който са постигнати. В тази връзка българският евродепутат изтъкна ролята на Европейския съюз, който предлага финансова и техническа помощ чрез Еразъм +, чийто бюджет е удвоен за новия финансов период, чрез европейските структурни и инвестиционни фондове, за научни изследвания и не на последно място, реални анализи спрямо съвременните потребности. Уручев бе категоричен, че е необходима обща политика в сектор образование.