Строителната фирма "Джи Пи Груп" ще депозира пред Aгенция "Пътна инфраструктура" отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел Железница. Това се казва в позиция на компанията, разпространена бързо след като премиерът Бойко Борисов разпореди да извадят "Джи Пи Груп" от проектите с държавно и европейско финансиране.
"Има опасност от неспазване на графика и риск от загуба на средства. Това ще наложи започнатите отсечки да се построят за сметка на държавния бюджет и да бъде възстановена предоставената безвъзмездна финансова помощ за изграждане на автомагистрала "Струма", финансирана от ОП "Транспорт 2007-2013 г.", пишат в съобщението си от фирмата.
И допълват, че забавянето е предпоставка за още тежки катастрофи, защото "пътният участък си е извоювал печалната слава на най-кървавото трасе в страната ни".
"Ръководството на "Джи Пи Груп" е категорично, че в така манипулираната медийна обстановка през последния месец, опитваща се да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации, е достойно в името на бранда „Джи Пи Груп“ – да депозираме пред Aгенция "Пътна инфраструктура" отказ от сключване на договор за изпълнение на строителството на тунел Железница. Същото е в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет и в подкрепа на пътната безопасност”, пишат още в съобщението до медиите. Компанията завършва, че винаги е работила, съобразявайки се със законовите разпоредби и винаги е отчитала обществения интерес.
Както "БАНКЕРЪ" вече писа в началото на август компанията спечели търга за строителството на най-дългия тунел в България – "Железница", част от магистрала "Струма", за сумата от 185 млн. лв. без ДДС. "Джи Пи Груп" оглави консорциума "АМ Струма тунел 2018", в който участват още две фирми – "Глобал кънстръкшън" и "Виа план". За апетитната поръчка трите компании надвиха конкуренцията на обединение начело с "Главболгарстрой", което бе единственият им конкурент на финалната права. Две чуждестранни дружества, отстранени преди отварянето на ценовите оферти, подадоха жалба срещу процедурата пред Комисията за защита на конкуренцията. Става дума за гръцката компания "Актор" и италианската "Тодини". И двете отпаднаха от надпреварата на етап техническа документация.
Тунелът "Железница", а и цялата магистрала "Струма" трябва да са готови преди 2023-а, защото в противен случай страната ще загуби европейското финансиране, осигурено по оперативната програма "Транспорт". За българската част от паневропейския коридор №4, свързващ Германия и Гърция, правителството получи над 1.5 млрд. лв. от Европейската комисия.