Човек без опит ще разпределя милиарди

Георги Терзийски

Човек без какъвто и да е опит в пътното строителство пое управлението на Агенция "Пътна инфраструктура". Става дума за досегашния областен управител на Ловеч Георги Терзийски. Той замени Светослав Глосов, който се задържа на поста само половин година и напусна ведомството след цирка с въвеждането на електронните винетки. В управителния съвет на АПИ е назначен и нов член – Радослав Влахов, изпълнителен директор на общинското дружество "Пазари Изток" в София.

Липсата на опит в управлението на средства за изграждане и рехабилитация на пътища личи от визитката на Терзийски. В съобщението на правителствената пресслужба се казва, че той е завършил средното си образование в Природо-математическата гимназия в Ловеч. Магистър е по икономика в УНСС и по право в Русенския университет "Ангел Кънчев". Професионалният му път в администрацията започва от Инспектората на Агенцията по заетостта. После се издига до директор на дирекция "Инспекция по труда" в Ловеч. При второто правителство на Бойко Борисов става заместник областен управител. В частния сектор трупа опит като управител на предприятия за производство на метални изделия. 

Терзийски е вторият човек от областната управа на Ловеч, който се издига до началническо кресло в структурите на строителното министерство. Същия път измина и Николай Нанков (сега заместник-министър). Този факт повдига въпроса дали Нанков е лансирал Георги Терзийски пред правителството. Още повече че в последните седмици неофициално се спрягаха съвсем други имена за шефската позиция в пътната агенция. 

Въпреки липсата на опит Терзийски ще скочи в много дълбоки води, тъй като именно с неговия подпис ще се разпределят милиарди левове през тази година. Достатъчно е да споменем само няколко проекта – изграждането на магистрала "Хемус", оценено на 1.3 млрд. лв., и дейностите по "Струма" през Кресненското дефиле за 875 млн. лв. без ДДС. Още 185 млн. ще отидат за строителството на тунела "Железница". Необходимо е да бъдат избрани и строители на пътната отсечка Видин – Ботевград – търгът ще е на стойност 302 млн. лв. без ДДС.

Още по-голямо предизвикателство ще е въвеждането на електронните такси за ползването на пътищата. Както отбелязахме, точно заради фалстарта на електронните винетки "изгърмя" бившият началник на АПИ Светослав Глосов. А и проблемите със системата продължават. По последна информация терминалите за продажба на електронни стикери масово остават без хартия в почивните дни. Така шофьорите ги купуват, без да имат доказателство, че са ги платили. Наблюдават се пропуски и на сайта за продажба. За капак, напоследък в публичното пространство плъзна смущаваща информация за нарочно забавяне на дейностите в последните дни на миналата година и натиск, оказан върху австрийската фирма "Капш", за назначаване на определени подизпълнители, които са загубили търга. 

За Георги Терзийски остава и по-сложната задача за въвеждането на тол системата. Тя трябва да заработи до август. Тепърва обаче следва да бъде определен размерът на таксите за превозните средства над 3.5 тона. По този въпрос страната ще се консултира с експерти от Световната банка, но отсега се забелязва недоволство. В средата на януари от автобусния бранш заплашиха, че ще излязат на протест на 18 февруари. Основният аргумент на превозвачите против тол таксите за автобуси е, че няколко месеца преди стартирането на системата нямат яснота колко ще им струва това и как ще се отрази на крайната цена за потребителите. Превозвачите настояват или да продължат да използват винетките, или да получават от държавата компенсации и субсидии, което не звучи сериозно.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще се конкурират ли дилърите на гласове за предстоящите избори?

Подкаст