79% от родителите биха издали дебитна карта на децата си за пазаруване онлайн с възможност за контролиране на покупките, показва изследване на Първа инвестиционна банка. Количественото проучване е проведено сред родители на деца от 14-18 г. с цел да се проучат нагласите им относно интернет пазаруването, дневни лимити и отношението и готовността на родителя към издаване на дигитална карта и активно мобилно банкиране на детето си.
Според резултатите от изследването 60% от респондентите разрешават на децата си да пазаруват онлайн, а 40% от тях пазаруват заедно с децата си. Близо 60% от децата плащат онлайн покупките си чрез предоставена кредитна или дебитна карта от страна на родителя в момента на покупката, 20% от респондентите плащат чрез наложен платеж. 13% от респондентите плащат чрез собствена карта, а 9% – в брой.
За да отговори на нуждите и очакванията на своите клиенти, Fibank въведе промени по по отношение на дебитните карти Debit Mastercard PayPass Teen. След съгласие на родител/настойник, тийнейджърите вече могат да дигитализират своите карти чрез заявяване на достъп с ограничени активни права в мобилното приложение Моята Fibank – „Light“. Обхватът на картите вече е разширен и са възможни разплащания онлайн в рамките на предварително одобрени лимити.
Проучванията показват, че използването на кредитни инструменти от ранна възраст спомага за финансовото образование на децата. Менажирането на собствените разходи и разплащания е в основата на управлението на личния и семейния бюджет, както и предпазването от задлъжняване и фалит на зряла възраст.
Fibank (Първа инвестиционна банка) регулярно се допитва до своите клиенти за очакванията им и адаптира своите продукти и услуги, за да отговорят на нуждите им.