Лавина от жалби засипа Комисията за защита на конкуренцията. Търгове в жп инфраструктурата за над 1 млрд. лв. са блокирани.
Впечатление прави, че жалби са подадени срещу избора на изпълнители по всички обособени позиции по поръчката за модернизацията на жп линията Елин Пелин – Костенец. Чуждестранният консорциум, съставен от гръцката "Терна" и италианската "Ансалди" оспорва избора на турските фирми "Дженгиз" и "Дуйгу", които бяха класирани на първо място с ценова оферта от 498.8 млн. лв. без ДДС.
Втората обособена позиция се обжалва от ДЗЗД "Евро път" – водещ партньор в него е "ВДХ" (с предишно име "Водстрой 98"). За изпълнител на този участък беше избран консорциум "Салчеф – Гигастрой" с ценово предложение от 126.39 млн. лв. без ДДС
По третата обособена позиция първа бе класирана офертата на българо-китайския консорциум между "Чайна Комюникейшън Кънстракшън Къмпани" и "Трейс – София". Ценовото му предложение е 283.8 млн. лв. без ДДС. Решението обаче се обжалва от единствения им конкурент на финала – обединението на "Щрабаг" и "Джи Пи Груп".
Две жалби в КЗК са постъпили и по поръчката за изграждане на сигнализация и комуникация по линията Пловдив – Бургас. Победител в този търг бе обединение между "Джи Пи Груп", "Мармет", "Бомбардие Транспортейшън Итали" и "Бомбардие Транспортейшън Полска" с цена от близо 185 млн. лв. без ДДС.
Това бе първата голяма поръчка, спечелена от "Джи Пи Груп", след като премиерът Бойко Борисов разпореди фирмата да бъде извадена от всички проекти с държавно и европейско финансиране. Впоследствие компанията подписа договор с АПИ за изграждането на тунела "Железница".